Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.nlu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7649
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБолдирєв, С.В.-
dc.date.accessioned2015-04-30T18:55:54Z-
dc.date.available2015-04-30T18:55:54Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationБолдирєв С. В. Інститут контрасигнації як засіб взаємодії Президента та уряду України: проблеми та перспективи / С. В. Болдирєв // Державне будівництво та місцеве самоврядування : зб. наук. пр. – Харків, 2014. – Вип. 27. – С. 53-61.en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/7649-
dc.descriptionIn this article the author considers institute countersign as an important mechanism of interaction between the President and the Cabinet of Ministers of Ukraine. Attention is paid to the views of various scholars that define the essence of the relationship countersigning authorities, and stressed that this institute is an important political element in ensuring the efficient operation of the executive branch in the country. According to the research, the author adopted conclusions that the current procedure for binding acts of the President by the Prime Minister and the Minister responsible is not countersign in the sense in which it is in many other countries. In particular, there is the fact that as the Constitution of Ukraine and other constitutional laws of our country do not contain many provisions under which the countersignature of performing the necessary tasks between the President and the Government. In particular they should include, provisions relating to direct determination of the degree of binding signature acts of the Prime Minister and the Minister and the impact of the acts of the President in the absence of the necessary signatures. In addition, the author notes the fact that under current constitutional law, it follows that the Minister can not have an opinion about the President act, but he is responsible for their executing. What, therefore, once again highlights the inadequacy of this institution in our legal system. Finally, the researcher draws attention to the perspective of those scholars who justify that provisions of the Law «On the Cabinet of Ministers of Ukraine» are unconstitutional. In view of our study, the author proposes several conceptual ways of solving problems in the functioning counterfeit signatures: 1) amendments to the Act under which the obligation binding act of the President shall be deleted; 2) an appeal to the Constitutional Court in recognition provisions of the Act unconstitutional. It should be noted that the Ukrainian constitutional practice has experience in studying the Constitutional Court these circumstances. However, the final assessment of the sole body of constitutional jurisdiction of the Constitution and the Law «On the Cabinet of Ministers of Ukraine» has not provided.en_US
dc.description.abstractРозглянуто актуальні питання, пов’язані з юридичними аспектами взаємодії Президента України та уряду через механізм контрасигнації, проаналізоване чинне законодавство, яке регулює процедуру скріплення актів глави держави Прем’єр-міністром та відповідальним міністром, запропоновані шляхи вирішення низки проблемних питань, пов’язаних з функціонуванням інституту контрасигнатури в Україні.en_US
dc.description.abstractРассмотрены актуальные вопросы, связанные с юридическими аспектами взаимодействия Президента Украины и правительства через механизм контрассигнации, проанализировано действующее законодательство, регулирующее процедуру скрепления актов главы государства Премьер-министром и ответственным министром, предложены пути решения ряда проблемных вопросов, связанных с функционированием института контрасигнатуры в Украине.-
dc.language.isootheren_US
dc.subjectакти Президента Україниen_US
dc.subjectконтрасигнаціяen_US
dc.subjectвізування актів глави державиen_US
dc.subjectПрезидент Украиныen_US
dc.subjectакты Президента Украиныen_US
dc.subjectакты Президентаen_US
dc.subjectвизирование актов главы государстваen_US
dc.subjectконтрассигнацияen_US
dc.subjectвизированиеen_US
dc.subjectacts of the President of Ukraineen_US
dc.subjectcountersigningen_US
dc.subjectapproval acts of the Presidenten_US
dc.titleІнститут контрасигнації як засіб взаємодії Президента та уряду України: проблеми та перспективиen_US
dc.title.alternativeИнститут контрассигнации как средство взаимодействия Президента и правительства Украины: проблемы и перспективыen_US
dc.title.alternativeThe institute of the countersign as a means of interaction of the president and the government of Ukraine: problems and prospectsen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Наукові статті кафедри державного будівництва

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Boldirev_53.pdf352.74 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.