Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/6645
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Юркевич, О.М. | - |
dc.date.accessioned | 2014-11-08T19:07:37Z | - |
dc.date.available | 2014-11-08T19:07:37Z | - |
dc.date.issued | 2002 | - |
dc.identifier.citation | Юркевич О. М. Освіта та культура розуміння / Юркевич О. М. // Науковий вісник. Серія: Філософія / Харк. держ. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Харків, 2002. – Вип. 12. – С. 68–72. | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/6645 | - |
dc.description | The value of understanding and interpretation is probed in educational activity, ethnic differences of cultures of understanding, their influence on the different systems of education. The value of philosophical education is set for philosophy of education, and also value of the dialogic departmental teaching for forming of understanding. | en_US |
dc.description.abstract | Досліджується значення розуміння та інтерпретації в освітній діяльності, етнічні відмінності культур розуміння, їх вплив на різні системи освіти. Встановлюється значення філософської освіти для філософії освіти, а також значення діалогічної системи викладання для формування розуміння. | en_US |
dc.description.abstract | Исследуется значение понимания и интерпретации в образовательной деятельности, этнические отличия культур понимания, их влияние на разные системы образования. Устанавливается значение философского образования для философии образования, а также значение диалогической системы обучения для формирования понимания. | - |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.subject | культура розуміння | en_US |
dc.subject | філософська герменевтика | en_US |
dc.subject | розуміюче існування | en_US |
dc.subject | герменевтика фактичності | en_US |
dc.subject | філософія освіти | en_US |
dc.subject | освітницько-герменевтична практика | en_US |
dc.subject | діалогова форма навчання | en_US |
dc.subject | герменевтика освіти | en_US |
dc.subject | культура понимания | en_US |
dc.subject | философская герменевтика | en_US |
dc.subject | понимающее существование | en_US |
dc.subject | герменевтика фактичности | en_US |
dc.subject | философия образования | en_US |
dc.subject | образовательно-герменевтическая практика | en_US |
dc.subject | диалоговая форма обучения | en_US |
dc.subject | герменевтика образования | en_US |
dc.subject | culture of understanding | en_US |
dc.subject | philosophical hermeneutic | en_US |
dc.subject | understanding existence | en_US |
dc.subject | hermeneutic of factualness | en_US |
dc.subject | philosophy of education | en_US |
dc.subject | education-hermeneutical practice | en_US |
dc.subject | dialog form of teaching | en_US |
dc.subject | hermeneutic of education | en_US |
dc.title | Освіта та культура розуміння | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | Наукові статті кафедри логіки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Yurkevych_68-72.pdf | 171.22 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.