Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.nlu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5882
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorШевченко, Л.С.-
dc.date.accessioned2014-06-19T08:27:03Z-
dc.date.available2014-06-19T08:27:03Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationШевченко Л. С. Типологізація інноваційної діяльності та інновацій в освітній сфері [Електронний ресурс] / Л. С. Шевченко // Право та інновації. – 2013. – № 4. – Режим доступу : http://ndipzir.org.ua/wp-content/uploads/2014/01/Shevchenko.pdf. – Заголовок з екрана.en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/5882-
dc.descriptionThe article deals with the concept of "innovative activity of the University". The latter is aimed at updating educational products and services, forms and learning technologies at different stages of the innovation process (from the appearance of an idea or a new technology to its market sales) in education, research and postgraduate professional education that provides the necessary economic and (or) social benefit. The necessity to distinguish between "educational innovations" and "innovations in education" is well-proven. Educational innovations include: 1) the pedagogical innovations that involve changing the style of teaching and the organization of the educational process, and 2) scientific and methodical innovations – updating content curricula and teaching materials in accordance with the best domestic and foreign counterparts, introducing innovative courses, and 3) the educational and technological innovations related to the use of new or improved educational technology training. Educational innovations are the essence of innovative education. Innovations in education are a broader concept than educational innovation. They absorb: 1) scientific and technological innovations as a result of scientific research and development that have the form of intellectual property and transferred for implementation and application in production. The main subject of scientific and technological innovations is entrepreneurial universities, and 2) infrastructural innovations - the creation of innovation-active university departments (centers, institutes, laboratories), which would provide management of innovation projects, transfer of technologies and intellectual property, forming a network of small high-tech business enterprises, high-tech clusters of the real sector of economy and others, and 3) economic innovations, most of which relate to diversify sources of funding universities, and 4) social innovations aimed at social support for students and university teachers, creating a safe learning environment and extracurricular activities of students, forming of socially responsible university, and 5) legal innovations related of the autonomy of the university, elaboration of proposals for improving education legislation. Implementation of innovations in university activities should be carried out at the strategic and operational levels. However, it requires innovations in the process of managing the university.en_US
dc.description.abstractДосліджено зміст понять «інноваційна діяльність» та «інновація» стосовно освітньої сфери. Розмежовано освітні інновації (педагогічні, освітньо-технологічні, науково-методичні) та інновації в освіті (науково-технологічні, інфраструктурні, економічні, соціальні, юридичні, управлінські). Охарактеризовано їх форми та умови впровадження. Розкрито сутність інноваційної освіти.en_US
dc.description.abstractИсследовано содержание понятия «инновационная деятельность» и «инновация» применительно к образовательной сфере. Разграничены образовательные инновации (педагогические, научно-методические, образовательно-технологические) и инновации в образовании (научно-технологические, инфраструктурные, экономические, социальные, юридические, управленческие). Охарактеризованы их формы и условия внедрения. Раскрыта сущность инновационного образования.-
dc.language.isootheren_US
dc.subjectвища освітаen_US
dc.subjectуніверситетen_US
dc.subjectінноваційна діяльністьen_US
dc.subjectосвітні інноваціїen_US
dc.subjectінновації в освітіen_US
dc.subjectінноваційна освітаen_US
dc.subjectуправління інноваціями в освітіen_US
dc.subjectвысшее образованиеen_US
dc.subjectуниверситетen_US
dc.subjectинновационная деятельностьen_US
dc.subjectобразовательные инновацииen_US
dc.subjectинновации в образованииen_US
dc.subjectинновационное образованиеen_US
dc.subjectуправление инновациями в образованииen_US
dc.subjecthigher educationen_US
dc.subjectuniversityen_US
dc.subjectinnovative activityen_US
dc.subjecteducational innovationsen_US
dc.subjectinnovations in educationen_US
dc.subjectinnovative educationen_US
dc.subjectmanagement innovations in educationen_US
dc.titleТипологізація інноваційної діяльності та інновацій в освітній сферіen_US
dc.title.alternativeТипологизация инновационной деятельности и инноваций в образовательной сфереen_US
dc.title.alternativeTypology of innovative activity and innovations in education sectoren_US
dc.typeArticleen_US
Располагается в коллекциях:Наукові статті кафедри економічної теорії

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
SHevchenko.pdf316.82 kBAdobe PDFМиниатюра
Просмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.