Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.nlu.edu.ua/jspui/handle/123456789/20562Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Ігнатенко, І.В. | uk_UA |
| dc.contributor.author | Лейба, Л.В. | uk_UA |
| dc.date.accessioned | 2025-11-10T09:09:56Z | - |
| dc.date.available | 2025-11-10T09:09:56Z | - |
| dc.date.issued | 2025 | - |
| dc.identifier.citation | Ігнатенко І. В. Сучасні правові підходи до кадастрової діяльності в умовах реформи просторового планування / Ігнатенко І. В., Лейба Л. В. // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Право». - 2025. - № 88. - Ч. 2. - С. 209-217. | uk_UA |
| dc.identifier.uri | https://dspace.nlu.edu.ua/jspui/handle/123456789/20562 | - |
| dc.description.abstract | На сьогодні особливого значення набуває просторове планування як один із ключових елементів післявоєнної відбудови та розвитку територій. З метою підвищення ефективності цього процесу, Уряд України ініціював інноваційний експериментальний проєкт, що передбачає впровадження Містобудівного кадастру на державному рівні. Цей проєкт повинен стати фундаментальним інструментом для комплексної реконструкції міст і сіл, формування сталих громад та стратегічного планування територій з урахуванням безпекових, соціальних, економічних і екологічних чинників. В результаті Кадастр об’єднає 7 систем та реєстрів у сфері будівництва. Функціонування містобудівного кадастру як цілісної системи повинно суттєво полегшити діяльність органів державної влади та місцевого самоврядування, а також сприяти активнішому залученню інвесторів. Створення єдиної, інтегрованої бази просторової та правової інформації дасть змогу оперативно отримувати дані про поточний стан об’єктів, їх правовий статус, інженерну інфраструктуру, обмеження у використанні, а також наявні містобудівні умови й перспективи розвитку територій. Однак в Україні й досі не завершено повне наповнення баз даних як Державного земельного кадастру, так і містобудівних кадастрів. Незважаючи на запроваджені реформи та цифрові інструменти, фактична інформаційна база залишається фрагментарною, що суттєво ускладнює реалізацію ефективної політики просторового планування та стримує розвиток електронних сервісів у сфері будівництва й землекористування. Крім того, наявність трьох відокремлених кадастрово-реєстрових систем в Україні – земельного кадастру, реєстру прав на нерухомість та містобудівного кадастру – створює істотні ризики неузгодженості даних, дублювання функцій та надмірної бюрократизації процесів. Існуюча інституційна фрагментація викликає численні виклики як на рівні планування, так і в частині реалізації просторових рішень. Наукові підходи до вирішення цієї проблеми розходяться: від пропозицій інституційного об’єднання систем реєстрації прав і кадастру, до ідей інформаційної інтеграції без організаційного злиття, та навіть радикального перегляду доцільності самого існування окремого містобудівного кадастру. Реалізація ідеї Містобудівного кадастру на державному рівні – це безумовно прогресивний крок, але на цьому шляху існує низка серйозних проблем та викликів. Зокрема, брак актуальної містобудівної документації, особливо на місцевому рівні; відсутність єдиних стандартів подання та оновлення геопросторових даних; ведення кадастрів переважно реалізується на двовимірних «движках», що не відповідає сучасним вимогам просторового планування; відсутність 3D-моделювання, яке критично важливе для ефективного управління вертикальним простором у щільно забудованих містах; недостатнє фінансування з боку держави, зокрема, відсутність стабільних субвенцій для органів місцевого самоврядування на оцифрування документації; законодавство не повною мірою регламентує механізми інтеграції кадастрів, обміну даними та відповідальності за їх ведення; відсутні чіткі механізми контролю повноти та достовірності даних, що може перетворити кадастр на джерело дезінформації та ін. | uk_UA |
| dc.language.iso | uk | en |
| dc.publisher | НЮУ ім. Ярослава Мудрого | uk_UA |
| dc.subject | кадастрова діяльність | uk_UA |
| dc.subject | державний земельний кадастр | uk_UA |
| dc.subject | містобудівний кадастр | uk_UA |
| dc.subject | просторове планування | uk_UA |
| dc.subject | містобудівна діяльність | uk_UA |
| dc.subject | планування територій | uk_UA |
| dc.subject | землі територіальних громад | uk_UA |
| dc.subject | використання земель | uk_UA |
| dc.subject | охорона земель | uk_UA |
| dc.subject | оформлення прав на землю | uk_UA |
| dc.subject | державна реєстрація | uk_UA |
| dc.subject | cadastral activity | en |
| dc.subject | state land cadastre | en |
| dc.subject | urban planning cadastre | en |
| dc.subject | spatial planning | en |
| dc.subject | urban planning activity | en |
| dc.subject | territorial planning | en |
| dc.subject | lands of territorial communities | en |
| dc.subject | land use | en |
| dc.subject | land protection | en |
| dc.subject | land management | en |
| dc.subject | registration of land rights | en |
| dc.subject | state registration | en |
| dc.title | Сучасні правові підходи до кадастрової діяльності в умовах реформи просторового планування | uk_UA |
| dc.type | Article | en |
| Appears in Collections: | Наукові статті кафедри земельного та аграрного права | |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Ignatenko_209-217.pdf | 268.26 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.