Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19073
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСтешенко, Т.В.-
dc.contributor.authorНикончук, Н.С.-
dc.date.accessioned2021-10-24T12:16:20Z-
dc.date.available2021-10-24T12:16:20Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationСтешенко Т. В. Об’єднання територіальних громад як один із напрямів реформи децентралізації влади в Україні / Т. В. Стешенко, Н. С. Никончук // Державне будівництво та місцеве самоврядування : зб. наук. пр. – Харків, 2020. – Вип. 40. – С. 97–110.uk_UA
dc.identifier.issn2311-9012-
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/19073-
dc.descriptionAt the present stage of its development, Ukraine is in a state of transformational reconstruction. It faces a number of strategic economic, political and social challenges. There are various processes of spiritual and cultural modernization, European integration, which significantly affects all spheres of life. For our country the XXI century has been marked by a number of transformations, change of development priorities, introduction of new forms and methods of management. One of the most important changes in the system of administration in Ukraine is the reform of decentralization. Decentralization of power is a transfer from the state government to local administration many functions and accordingly financial resources. These are, in particular, health and education issues, the possibility of establishing municipal police, urban planning departments, social protection of the population, etc. All this, in the light of world experience, should positively affect the quality of life of community members and improve living standards in the country as a whole. The reform is based on the provisions of the European Charter of Local Self-Government and the world’s best standards of public relations in this area.ru_RU
dc.description.abstractУ даній статті проаналізовано місце реформи децентралізації публічної влади в Україні, з’ясуванні її переваг та недоліків для органів місцевого самоврядування, у тому числі визначення наслідків створення об’єднаних територіальних громад. Сама реформа передусім спрямована на активне залучення громадян до участі у публічному житті на місцевому рівні задля забезпечення високих соціальних стандартів життя, а також для здійснення управлінських функцій на основі законності, гласності, прозорості та публічності. Проаналізовано Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» в чинній редакції щодо застосування його на практиці, а також опрацьовано науково-правову літературу щодо практичних рекомендацій з питань добровільного об’єднання територіальних громад.ru_RU
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherвидавництво «Право»uk_UA
dc.subjectтериторіальна громадаru_RU
dc.subjectдобровільне об’єднанняru_RU
dc.subjectстаростаru_RU
dc.subjectterritorial communityru_RU
dc.subjectvoluntary associationru_RU
dc.subjectmonitorru_RU
dc.titleОб’єднання територіальних громад як один із напрямів реформи децентралізації влади в Україніuk_UA
dc.typeArticle-
Appears in Collections:Наукові статті кафедри державного будівництва

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
97-110.pdf128.61 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.