Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19070
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Чиркін, А.С. | - |
dc.date.accessioned | 2021-10-24T11:30:37Z | - |
dc.date.available | 2021-10-24T11:30:37Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Чиркін А. С. Місцевий референдум як форма муніципальної нормотворчості: досвід країн Вишеградської групи / А. С. Чиркін // Юридичний науковий електронний журнал : електрон. наук. фах. вид. – 2021. – № 3. – С. 76–79. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0374/2021-3/17 | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2311-9012 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.32782/2524-0374/2021-3/17 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/19070 | - |
dc.description.abstract | Статтю присвячено вивченню інституту місцевих референдумів як форми муніципальної нормотворчості в Польщі, Словаччині, Угорщині і Чехії і потенційного використання відповідного досвіду в українських реаліях. Нині чинне законодавство України має невизначеність та неврегульованість щодо питання нормативного забезпечення реалізації конституційного права жителів територіальної громади на прийняття рішень із найважливіших питань місцевого значення. Де-юре і де-факто після 2012 року присутня чимала прогалина основної форми муніципальної демократії. Виправлення відповідного факту є очевидним завданням українського законодавця. При цьому вивчення і застосування зарубіжного досвіду стосовно організації проведення найбільш популярних засобів локальної демократії в розвинутих країнах є досить перспективним і корисним для України. У цій роботі ми актуалізуємо питанння нормативної регламентації й особливостей проведення місцевих референдумів у країнах Вишеградської четвірки. Окремо звертаємо увагу на конституційну основу регламентації місцевих референдумів у досліджуваних країнах, при цьому визначаючи, що в Чехії безпосередньо в Конституції норм стосовно форм прямої демократїі не передбачено. Проте відповідне закріплення міститься в Хартії основних прав і свобод. Крім того, досліджуємо загалом правову базу і процедурні аспекти організації і проведення місцевих референдумів у вказаних країнах. Визначаємо, що крім Словаччини усі країни мають спеціальні закони про місцеві референдуми, які детально врегульовують відповідні питання. При цьому в Словаччині місцеві референуми регулюються законом про місцеве самоврядування. Наводимо певні статистичні дані щодо результатів і наслідків місцевих референдумів, при цьому зазначаємо про деякі проблемні моменти голосування на місцевих референдумах через низьку явку жителів муніципалітетів. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого | uk_UA |
dc.subject | пряма демократія | ru_RU |
dc.subject | муніципальна нормотворчість | ru_RU |
dc.subject | Вишеград | ru_RU |
dc.subject | direct democracy | ru_RU |
dc.subject | municipal rule-making | ru_RU |
dc.subject | Visegrad | ru_RU |
dc.title | Місцевий референдум як форма муніципальної нормотворчості: досвід країн Вишеградської групи | uk_UA |
dc.type | Article | - |
Appears in Collections: | Наукові статті кафедри державного будівництва |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.