Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19024
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСорока, Н.М.-
dc.date.accessioned2021-10-05T17:54:13Z-
dc.date.available2021-10-05T17:54:13Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationСорока Н. М. Psychological Background of Teaching Foreign Languages to Students Majoring in Law / Н. М. Сорока // Teaching English for specific purpose in context of modern educational paradigm: entering global community : монографія / Нац. юрид. ун-т ім. Ярослава Мудрого ; [під ред. І. П. Липко]. – Харків, 2020. – Chap. V. – С. 145–166.en_US
dc.identifier.issn2311-9012-
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/19024-
dc.descriptionThe chapter is based on the analysis of such psychological and methodological problems of current interest as overcoming the language barrier as the means of future specialists’ language competence formation. There were determined the main reasons of psychological barrier occurrence within the process of foreign language learning in non-linguistic higher educational establishments as well as the dynamics and strategies of their overcoming.ru_RU
dc.description.abstractВ главі монографії пропонується аналіз такої сучасної психолого-методологічної проблеми як подолання психологічного бар’єру як засіб формування іншомовної компетенції майбутніх фахівців. Визначені головні причини і природа виникнення психологічних бар’єрів у студентів немовних вищих закладів освіти та стратегії їх успішного подолання.ru_RU
dc.description.abstractДанная глава рассматривает такой актуальный психологический и методологический вопрос как преодоление языкового барьера как способа формирования иноязычной компетенции будущих специалистов. Определены основные причины возникновения психологических барьеров в процессе изучения иностранных языков в неязыковых высших учебных заведениях, а также обозначены стратегии и динамика их преодоления.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherНаціональний юридичний університет імені Ярослава Мудрого-
dc.subjectcommunicationru_RU
dc.subjectforeign language competence of future lawyersru_RU
dc.subjectlanguage barrierru_RU
dc.subjectmeans to overcome psychological barriersru_RU
dc.subjectproductive psychological environmentru_RU
dc.subjectіншомовна компетентність майбутніх правниківru_RU
dc.subjectзасоби подолання психологічних бар’єрівru_RU
dc.subjectмовний бар’єрru_RU
dc.subjectпродуктивне психологічне середовищеru_RU
dc.subjectспілкуванняru_RU
dc.subjectиноязычная компетентность будущих юристовru_RU
dc.subjectпродуктивная психологическая средаru_RU
dc.subjectобщениеru_RU
dc.subjectспособы преодоления психологичных барьеровru_RU
dc.subjectязыковой барьерru_RU
dc.titlePsychological Background of Teaching Foreign Languages to Students Majoring in Lawen_US
dc.typeArticle-
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5.pdf960.54 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.