Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/18650
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Качурова, Светлана Владимировна | - |
dc.date.accessioned | 2021-02-15T12:15:25Z | - |
dc.date.available | 2021-02-15T12:15:25Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Качурова С. В. Социальная безопасность и религиозный ренессанс / С. В. Качурова // Новини науки: дослідження, наукові відкриття, високі технології : зб. наук. праць «ΛΌГOΣ » з матеріалами міжнар. наук.-практ. конф., м. Харків, 31 березня, 2019 р. – Харків, 2019. – Т. 2. – C. 60–66. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/18650 | - |
dc.description | The modern democratic world order is just the top a huge historical iceberg. It is inadmissible to consider it in as only an immediate result. First of all, it throws itself into eyes inconsistency of form and content in it. So, if the current constitutions indicate the equality of all religions before the law (that is, say one thing), then in the reality of public life there are numerous religious formations (that is, we have something completely different). | ru_RU |
dc.description.abstract | Сучасний демократичний світопорядок це лише вершина величезного історичного айсберга. Його неприпустимо розглядати в Як тільки безпосереднього результату. Перш за все, впадає в очі невідповідність форми і змісту в ньому. Так, якщо діючі конституції вказують на рівність всіх релігій перед законом (тобто, кажуть одне), то в реальності суспільного життя існують численні релігійні освіти (тобто, в наявність маємо щось зовсім інше). | ru_RU |
dc.description.abstract | Современный демократический миропорядок это лишь вершина огромного исторического айсберга. Его недопустимо рассматривать в качестве лишь непосредственного результата. Прежде всего, бросается в глаза несоответствие формы и содержания в нем. Так, если действующие конституции указывают на равенство всех религий перед законом (то есть, говорят одно), то в реальности общественной жизни существуют многочисленные религиозные образования (то есть, в наличие имеем нечто совершенно иное). | - |
dc.language.iso | other | ru_RU |
dc.publisher | Харків : ГО «Європейська наукова платформа» | ru_RU |
dc.subject | держава | ru_RU |
dc.subject | релігія | ru_RU |
dc.subject | наука | ru_RU |
dc.subject | філософія | ru_RU |
dc.subject | безпека | ru_RU |
dc.subject | государство | ru_RU |
dc.subject | религия | ru_RU |
dc.subject | философия | ru_RU |
dc.subject | безопасность | ru_RU |
dc.subject | право | ru_RU |
dc.subject | state | ru_RU |
dc.subject | religion | ru_RU |
dc.subject | science | ru_RU |
dc.subject | philosophy | ru_RU |
dc.subject | security | ru_RU |
dc.subject | right | ru_RU |
dc.title | Социальная безопасность и религиозный ренессанс | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
Appears in Collections: | Тези, доповіді кафедри філософії |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kach_4_p_60-66.pdf | 189.45 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.