Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15936
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСорока, Н.А.-
dc.contributor.authorЩокіна, Т.М.-
dc.date.accessioned2019-02-06T19:43:12Z-
dc.date.available2019-02-06T19:43:12Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationСорока Н. А. Аудіювання як засіб формування комунікативної компетенції майбутнього фахівця юридичної галузі / Н. А. Сорока, Т. М. Щокіна // Соціально-гуманітарний вісник : зб. наук. пр. – Харків, 2018. – Вип. 23. – С. 71–76.ru_RU
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/15936-
dc.descriptionThe article deals with the specifics of the process of teaching listening-comprehension skills to undergraduate students of non-linguistic higher educational institutions. This specificity ensures the development and improvement of continuous learning skills, contributes to the formation of foreign language competence in the process of becoming a specialist in the legal field. Based on the study, the types and levels of listening were determined.ru_RU
dc.description.abstractВ статті розглянуто специфіку процесу навчання студентів бакалавріату аудіюванню у немовних вищих навчальних закладах. Ця специфіка забезпечує розвиток та вдосконалення навичок безперервного навчання, сприяє формуванню мовленнєвої компетенції іноземною мовою в процесі становлення фахівця юридичної галузі. На підставі проведеного дослідження було визначено типи і рівні аудіювання.ru_RU
dc.description.abstractВ статье рассмотрена специфика процесса обучения студентов бакалавриата аудированию в неязыковых высших учебных заведениях. Данная специфика обеспечивает развитие и усовершенствование навыков беспрерывного обучения, способствует формированию иностранной языковой компетенции в процессе становления специалиста юридической области. На основании проведённого исследования были определены типы и уровни аудирования.-
dc.language.isootherru_RU
dc.subjectаудіюванняru_RU
dc.subjectзміст навчанняru_RU
dc.subjectнавчання іноземної мовиru_RU
dc.subjectсприйняття інформації на слухru_RU
dc.subjectlistening and comprehensionru_RU
dc.subjectcontent of educationru_RU
dc.subjectforeign language learningru_RU
dc.subjectlistening skillsru_RU
dc.subjectаудированиеru_RU
dc.subjectсодержание обученияru_RU
dc.subjectобучение иностранному языкуru_RU
dc.subjectвосприятие информации на слухru_RU
dc.titleАудіювання як засіб формування комунікативної компетенції майбутнього фахівця юридичної галузіru_RU
dc.title.alternativeАудирование как способ формирования коммуникативной компетенции будущего специалиста в юридической областиru_RU
dc.title.alternativeListening and comprehension as means of forming communicative competence of future specialist in the field of lawru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:Тези, доповіді кафедри іноземних мов № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Soroka_Shchokina_71-76.pdf1.1 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.