Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.nlu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15936
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Сорока, Н.А. | - |
dc.contributor.author | Щокіна, Т.М. | - |
dc.date.accessioned | 2019-02-06T19:43:12Z | - |
dc.date.available | 2019-02-06T19:43:12Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Сорока Н. А. Аудіювання як засіб формування комунікативної компетенції майбутнього фахівця юридичної галузі / Н. А. Сорока, Т. М. Щокіна // Соціально-гуманітарний вісник : зб. наук. пр. – Харків, 2018. – Вип. 23. – С. 71–76. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/15936 | - |
dc.description | The article deals with the specifics of the process of teaching listening-comprehension skills to undergraduate students of non-linguistic higher educational institutions. This specificity ensures the development and improvement of continuous learning skills, contributes to the formation of foreign language competence in the process of becoming a specialist in the legal field. Based on the study, the types and levels of listening were determined. | ru_RU |
dc.description.abstract | В статті розглянуто специфіку процесу навчання студентів бакалавріату аудіюванню у немовних вищих навчальних закладах. Ця специфіка забезпечує розвиток та вдосконалення навичок безперервного навчання, сприяє формуванню мовленнєвої компетенції іноземною мовою в процесі становлення фахівця юридичної галузі. На підставі проведеного дослідження було визначено типи і рівні аудіювання. | ru_RU |
dc.description.abstract | В статье рассмотрена специфика процесса обучения студентов бакалавриата аудированию в неязыковых высших учебных заведениях. Данная специфика обеспечивает развитие и усовершенствование навыков беспрерывного обучения, способствует формированию иностранной языковой компетенции в процессе становления специалиста юридической области. На основании проведённого исследования были определены типы и уровни аудирования. | - |
dc.language.iso | other | ru_RU |
dc.subject | аудіювання | ru_RU |
dc.subject | зміст навчання | ru_RU |
dc.subject | навчання іноземної мови | ru_RU |
dc.subject | сприйняття інформації на слух | ru_RU |
dc.subject | listening and comprehension | ru_RU |
dc.subject | content of education | ru_RU |
dc.subject | foreign language learning | ru_RU |
dc.subject | listening skills | ru_RU |
dc.subject | аудирование | ru_RU |
dc.subject | содержание обучения | ru_RU |
dc.subject | обучение иностранному языку | ru_RU |
dc.subject | восприятие информации на слух | ru_RU |
dc.title | Аудіювання як засіб формування комунікативної компетенції майбутнього фахівця юридичної галузі | ru_RU |
dc.title.alternative | Аудирование как способ формирования коммуникативной компетенции будущего специалиста в юридической области | ru_RU |
dc.title.alternative | Listening and comprehension as means of forming communicative competence of future specialist in the field of law | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
Appears in Collections: | Тези, доповіді кафедри іноземних мов № 2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Soroka_Shchokina_71-76.pdf | 1.1 MB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.