Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.nlu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15628
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorСолнцева, Х.В.-
dc.contributor.authorБалова, Г.А.-
dc.date.accessioned2018-12-08T18:55:26Z-
dc.date.available2018-12-08T18:55:26Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationСолнцева Х. В. Деякі адміністративно-правові аспекти викладання правознавства у середній школі в Україні / Х. В. Солнцева, Г. А. Балова // Право та інновації. – 2018. – № 1. – С. 38–44.ru_RU
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/15628-
dc.descriptionIn the context of the territorial and administrative reform, active decentralization and improvement of the current legislation in Ukraine, the reform of education, which runs parallel and closely linked with these processes and its integration into a single European educational space, essentially aims to solve the problem of improving the quality of educational services at all levels: from elementary school to higher education institutions. But taking into account the formation of a law-governed state in Ukraine, the role and significance of the legal regulation of social relations cannot be diminished, moreover, they are now of particular urgency. The main feature of the model of the rule of law is the high regulation of social relations, including in the educational sphere. Education acts as a specific object of legal influence, and the relations that are formed in this area are the subject of special legal regulation.ru_RU
dc.description.abstractУ статті охарактеризовані деякі адміністративно-правові аспекти викладання предмета «Правознавство» у середній школі в Україні в процесі реформування сфери освіти; проаналізовані нормативно-правові акти, які регулюють суспільні відносини в процесі викладання предмета «Правознавство», проблемні питання та шляхи їх подолання.ru_RU
dc.description.abstractВ статье охарактеризованы некоторые административно-правовые аспекты преподавания предмета «Правоведение» в средней школе в Украине в процессе реформирования сферы образования; проанализированы нормативно-правовые акты, регулирующие общественные отношения в процессе преподавания предмета «Правоведение», проблемные вопросы и пути их преодоления.-
dc.language.isootherru_RU
dc.subjectправознавствоru_RU
dc.subjectреформуванняru_RU
dc.subjectосвітаru_RU
dc.subjectадміністративно-правові аспектиru_RU
dc.subjectдержавний стандартru_RU
dc.subjectадміністративне правоru_RU
dc.subjectlawru_RU
dc.subjectreformru_RU
dc.subjecteducationru_RU
dc.subjectadministrative and legal aspectsru_RU
dc.subjectstate standardru_RU
dc.subjectadministrative lawru_RU
dc.subjectправоведениеru_RU
dc.subjectреформированиеru_RU
dc.subjectобразованиеru_RU
dc.subjectадминистративно-правовые аспектыru_RU
dc.subjectгосударственный стандартru_RU
dc.subjectадминистративное правоru_RU
dc.titleДеякі адміністративно-правові аспекти викладання правознавства у середній школі в Україніru_RU
dc.typeArticleru_RU
Располагается в коллекциях:Наукові статті кафедри адміністративного права та адміністративної діяльності

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Solntseva_BALOVA_38-44.pdf218.5 kBAdobe PDFМиниатюра
Просмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.