Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/15038
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHolubnycha, L.O.-
dc.contributor.authorShatrava, S.-
dc.date.accessioned2018-08-17T16:25:23Z-
dc.date.available2018-08-17T16:25:23Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationHolubnycha L. Using interactive whiteboard at English lessons for law students / L. Holubnycha, S. Shatrava // Наука і освіта = Science and education. – 2017. – Is. 12. – P. 24–30.uk_UA
dc.identifier.urihttp://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2017/12_2017/3.pdf-
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/15038-
dc.descriptionThe paper deals with the issue of teaching a foreign language with the help of up to date interactive equipment in non-linguistic higher educational institutions. The researched topic is relevant as, on the one hand, innovative teaching technologies are considered to be effective in acquisition of knowledge, skills and abilities, which are required in the modern society, on the other hand, the role of foreign languages is rapidly growing in the global world. The study describes the pedagogical experiment, which has been held in Yaroslav Mudryi National Law University. The purpose of the article is to substantiate the technique of using an interactive whiteboard at professional foreign language classes. Empirical (diagnostic) methods such as: observation, questionnaires, discussions and pedagogical experiment were used to study the effectiveness of applying an interactive whiteboard at professional English classes for improving a foreign language proficiency of students. Statistical methods helped to assess the results of the pedagogical experiment. Comparison of the results of the tests conducted at the beginning and at the end of the experiment have made it possible to prove the effectiveness of the suggested technique of using an interactive whiteboard for teaching professional English.uk_UA
dc.description.abstractВ статье рассматривается вопрос обучения иностранному языку с помощью современного интерактивного оборудования в неязыковых вузах. Исследовательская тема актуальна, поскольку, с одной стороны, инновационные технологии обучения считаются эффективными в приобретении знаний, навыков и способностей, которые необходимы в современном обществе, с другой стороны, роль иностранных языков быстро растет в глобальном мире. В исследовании описан педагогический эксперимент, который был проведен в Национальном юридическом университете имени Ярослава Мудрая. Цель статьи - обосновать технику использования интерактивной доски на профессиональных классах иностранных языков. Эмпирические (диагностические) методы, такие как: наблюдение, анкеты, дискуссии и педагогический эксперимент были использованы для изучения эффективности применения интерактивной доски на профессиональных занятиях английского языка для повышения уровня владения иностранными языками студентов. Статистические методы помогли оценить результаты педагогического эксперимента. Сравнение результатов испытаний, проведенных в начале и в конце эксперимента, позволило доказать эффективность предлагаемой методики использования интерактивной доски для обучения профессиональному английскому языку.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectinteractive whiteboarduk_UA
dc.subjectintensification of cognitive activityuk_UA
dc.subjectstudentsuk_UA
dc.subjectteaching Englishuk_UA
dc.subjectnon-linguisticuk_UA
dc.subjecthigher educational institutionuk_UA
dc.subjectинтерактивная доскаuk_UA
dc.subjectусиление познавательной активностиuk_UA
dc.subjectстудентыuk_UA
dc.subjectпреподавание английского языкаuk_UA
dc.subjectнеязыковыеuk_UA
dc.subjectвысшее учебное заведениеuk_UA
dc.titleUsing interactive whiteboard at English lessons for law studentsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Holubnycha_Shatrava_24-30.pdf603.94 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.