Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/15038
Title: Using interactive whiteboard at English lessons for law students
Authors: Holubnycha, L.O.
Shatrava, S.
Keywords: interactive whiteboard
intensification of cognitive activity
students
teaching English
non-linguistic
higher educational institution
интерактивная доска
усиление познавательной активности
студенты
преподавание английского языка
неязыковые
высшее учебное заведение
Issue Date: 2017
Citation: Holubnycha L. Using interactive whiteboard at English lessons for law students / L. Holubnycha, S. Shatrava // Наука і освіта = Science and education. – 2017. – Is. 12. – P. 24–30.
Abstract: В статье рассматривается вопрос обучения иностранному языку с помощью современного интерактивного оборудования в неязыковых вузах. Исследовательская тема актуальна, поскольку, с одной стороны, инновационные технологии обучения считаются эффективными в приобретении знаний, навыков и способностей, которые необходимы в современном обществе, с другой стороны, роль иностранных языков быстро растет в глобальном мире. В исследовании описан педагогический эксперимент, который был проведен в Национальном юридическом университете имени Ярослава Мудрая. Цель статьи - обосновать технику использования интерактивной доски на профессиональных классах иностранных языков. Эмпирические (диагностические) методы, такие как: наблюдение, анкеты, дискуссии и педагогический эксперимент были использованы для изучения эффективности применения интерактивной доски на профессиональных занятиях английского языка для повышения уровня владения иностранными языками студентов. Статистические методы помогли оценить результаты педагогического эксперимента. Сравнение результатов испытаний, проведенных в начале и в конце эксперимента, позволило доказать эффективность предлагаемой методики использования интерактивной доски для обучения профессиональному английскому языку.
Description: The paper deals with the issue of teaching a foreign language with the help of up to date interactive equipment in non-linguistic higher educational institutions. The researched topic is relevant as, on the one hand, innovative teaching technologies are considered to be effective in acquisition of knowledge, skills and abilities, which are required in the modern society, on the other hand, the role of foreign languages is rapidly growing in the global world. The study describes the pedagogical experiment, which has been held in Yaroslav Mudryi National Law University. The purpose of the article is to substantiate the technique of using an interactive whiteboard at professional foreign language classes. Empirical (diagnostic) methods such as: observation, questionnaires, discussions and pedagogical experiment were used to study the effectiveness of applying an interactive whiteboard at professional English classes for improving a foreign language proficiency of students. Statistical methods helped to assess the results of the pedagogical experiment. Comparison of the results of the tests conducted at the beginning and at the end of the experiment have made it possible to prove the effectiveness of the suggested technique of using an interactive whiteboard for teaching professional English.
URI: http://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2017/12_2017/3.pdf
https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/15038
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Holubnycha_Shatrava_24-30.pdf603.94 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.