Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/14780
Назва: | Фаустіанська міфологема у творчості А. Рубінштейна |
Інші назви: | Фаустианская мифологема в творчестве А. Рубинштейна Faustian mythologem in A. Rubinshtein’s works |
Автори: | Уманець, О.В. |
Ключові слова: | фаустіана фаустіанська міфологема аксіологічні орієнтації фаустиана фаустианская мифологема аксиологические ориентации Faust-theme Faustian mythologeme axiological orientation |
Дата публікації: | 2017 |
Видавець: | Харків : ХДАДМ |
Бібліографічний опис: | Уманець О. В. Фаустіанська міфологема у творчості А. Рубінштейна / О. В. Уманець // Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв : зб. наук. пр. – Харків, 2017. – (Мистецтвознавство : № 3). – С. 181–187. |
Короткий огляд (реферат): | Стаття є прецедентом дослідження специфіки концептуальної інтерпретації фаустіанської міфологеми в симфонічній картині «Фауст» А. Рубінштейна. Виявлено, що завдяки тембровим модифікаціям, атомізації тематизму (тематичній редукції, набуттю самостійного статусу компонентами тематизму), поемності композиції, тематичним аркам між епізодами й значущості принципів варіаційності та зміни семантики дана міфологема постає як синкретична цілісність-взаємопороджувальність концептів пошуків, віри, кохання, волі та перевертневості. Їх інтерпретування митцем у вимірах романтичної світоглядної парадигми демонструє первинну невирішуваність духовних конфліктів особистості на межі нової епохи та відсутність бачення аксіологічних горизонтів Людини майбутнього. Статья является прецедентом исследования специфики концептуальной интерпретации фаустианской мифологемы в симфонической картине «Фауст» А. Рубинштейна. Выявлено, что благодаря тембровым модификациям, атомизации тематизма (тематической редукции, обретению самостоятельного статуса компонентами тематизма), поэмности композиции, тематическим аркам между эпизодами и значимости принципов вариационности и смены семантики данная мифологема предстает как синкретическая целостность-взаимопорождаемость концептов исканий, веры, любви, воли и оборотневости. Их интерпретирование творцом в измерениях романтической парадигмы мировидения демонстрирует изначальную неразрешимость духовных конфликтов личности на рубеже новой эпохи, отсутствие видения аксиологических горизонтов Человека. |
Опис: | The article is the precedent of research of specific of conceptual interpretation of faustian mythologeme in a symphonic picture "Faust" А. Rubinstein. It is educed, that due to timbre modifications, atomization of themes (to thematic reduction, finding of independent status the components of themes), poem composition, thematic archs between episodes and meaningfulness of principles of variation and re-semantization this mythologem appears as syncretism integrity and mutual generating concepts of searches, faith, love, will and werewolfity. Their interpretation in measuring of romantic paradigm of world view demonstrates the primordial unsolvability of spiritual conflicts to personality a creator on the border of new epoch, absence of vision of axiological horizons of Man. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://www.visnik.org/pdf/v2017-03-23-umanetc.pdf https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/14780 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові статті кафедри культурології |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Umanets_181-187.pdf | 640.99 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.