Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/13400
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKolomiytseva, O.E.-
dc.contributor.authorAnatskyi, R.V.-
dc.date.accessioned2017-12-19T11:40:58Z-
dc.date.available2017-12-19T11:40:58Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationKolomiytseva O. E. Fitness callanetics in physical education of girl students / O. E. Kolomiytseva, R. V. Anatskyi // Physical education of students. – 2017. – Т. 21, № 2. – С. 66–71.ru
dc.identifier.urihttps://www.sportedu.org.ua/index.php/PES/article/view/429-
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/13400-
dc.descriptionPurpose: to study callanetics as modern direction in girl students’ physical education. Material: in the research 1st year girl students of age 16-17 years (n=35) participated. The girls were trained in Callanetics sport circle twice a week in free time. Every training lasted 60 minutes. The program was designed for 72 hours and contained: theoretical part, practical part, control part, tasks for independent work and eating recommendations. Results: motives for girl students’ practicing callanetics were found. We registered positive changes in anthropometric indicators, power abilities and flexibility. After two months’ training body mass of girl students reduced. We showed need in changing physical culture trainings’ forms and methods in universities. It is offered to actively use static-dynamic exercises. Conclusions: when fulfilling callanetics exercises one should strictly follow a number of methodic techniques, which will increase trainings’ effectiveness and make them health related.ru
dc.description.abstractЦель: изучить калланетику как современное направление в физическом воспитании студенток. Материал: в исследовании приняли участие студентки 1-го курса в возрасте 16-17 лет (n = 35). Девушки занимались по методике Callanetics два раза в неделю в свободное время. Тренировка длилась 60 минут. Тренировочная программа была рассчитана на 72 часа и содержала: теоретическую часть, практическую часть, контрольную часть, задания для самостоятельной работы и рекомендации по питанию. Результаты: были выявлены мотивы, побуждающие девушек заниматься калланетикой. Мы зафиксировали положительные изменения в антропометрических показателях, силовых способностях и гибкости. После двухмесячной тренировки масса девушек уменьшилась. Определилась необходимость в изменении форм и методов обучения физической культуре в университетах. Предлагается активно использовать статико-динамические упражнения. Выводы: при выполнении упражнений по методике калланетики следует строго следовать ряду методических приемов, которые повысят эффективность тренировок и сделают их полезными для здоровья.ru
dc.language.isootherru
dc.subjectgirl studentsru
dc.subjectcallaneticsru
dc.subjectmotivationru
dc.subjectmassru
dc.subjectbodyru
dc.subjectpower abilitiesru
dc.subjectflexibilityru
dc.subjectстуденткиru
dc.subjectкалланетикаru
dc.subjectмотивацияru
dc.subjectмассаru
dc.subjectтелоru
dc.subjectсиловые способностиru
dc.subjectгибкостьru
dc.titleFitness callanetics in physical education of girl studentsru
dc.title.alternativeФитнесс направление калланетика в физическом воспитании студентокru
dc.typeArticleru
Appears in Collections:Наукові статті кафедри фізичного виховання № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kolomiytseva_Anatskyi_66-71.pdf352.23 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.