Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/13347
Title: Класифікація джерел історіографії педагогічної персоналії
Authors: Голубнича, Л.О.
Keywords: класифікація
тип джерел
рід джерел
вид джерел
педагогічна історіографія
педагогічно-історіографічне джерело
педагогічна персоналія
классификация
тип источника
род источника
вид источника
педагогическая историография
педагогическо-историографический источник
педагогическая персоналия
classification
type of sources
sort of sources
kind of sources
pedagogical historiography
pedagogical and historiography source
pedagogical personality
Issue Date: 2013
Citation: Голубнича Л. О. Класифікація джерел історіографії педагогічної персоналії / Л. О. Голубнича // Педагогічний дискурс : зб. наук. пр. – Хмельницький, 2013. – Вип. 15. – С. 162–167.
Abstract: Розглянуто ступінь розробки української педагогічної історіографії. Визначено ідею розвитку останньої. Досліджено особливості умовної класифікації педагогічно-історіографічних джерел, що містять інформацію про педагогічну персоналію. Надано визначення джерела педагогічної історіографії. Значну увагу приділено характеристиці типів, родів та видів джерел педагогічної історіографії, що є носіями інформації про діячів школи та педагогіки. Висвітлено своєрідність джерел, які слугують основою для дослідження педагогічної персоналії. Встановлено їх значення для педагогічно-історіографічної науки.
Рассмотрена степень разработки украинской педагогической историографии. Представлена идея развития последней. Исследованы особенности условной классификация педагогическо-историографических источников. Дано определение источника педагогической историографии. Значительное внимание уделено характеристике типов, родов и видов источников педагогической историографии, которые являются носителями информации о деятелях школы и педагогики. Выяснены общие черты источников педагогической историографии. Освещено своеобразие тех источников, которые служат основой для исследования педагогической персоналии. Установлено их значение для педагогической историографии.
Description: The article deals with the stage of Ukrainian pedagogical historiography development. The idea of the latter has been represented. Peculiarities of conditional classification of pedagogical and historiography sources, which include the information about a pedagogical personality have been researched. The pedagogical historiography sources have been defined. Considerable attention is paid to the characteristics of the types, the sorts and the kinds of pedagogical and historiography sources, which have the information about a pedagogical personality. Peculiar features of pedagogical historiography sources which are the foundation for a pedagogical personality research have been cleared up. Their importance for pedagogical historiography has been defined.
URI: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_35
https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/13347
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Golubnycha_162-167.pdf240.08 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.