Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/12735
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHolubnycha, L.O.-
dc.date.accessioned2017-08-18T14:42:38Z-
dc.date.available2017-08-18T14:42:38Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationHolubnycha L. O. Case studies as one of the communication methods of foreign language teaching law students / L. O. Holubnycha // Проблеми законності : зб. наук. пр. – Харків, 2016. – Вип. 135. – С. 245–254.en
dc.identifier.urihttp://plaw.nlu.edu.ua/article/view/78232/83472-
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/12735-
dc.descriptionThe article deals with the problem of «case» in methods of teaching foreign languages. Considerable attention is paid to finding out features of using case studies during training law students a foreign language in order to maximize communication approach of classes. The papers contain examples of the use of case studies in classes of law students to train speech (monologue, dialogue speech) and speech preparation (formation of lexical and grammatical skills) activities.en
dc.description.abstractРозглянуто проблему ситуативності у методиці навчання іноземних мов. Дано визначення навчальної ситуації (за Д. Ізаренковим), її структуру та методичні вимоги для створення навчальної ситуації на заняттях з іноземної мови. Значну увагу приділено з’ясуванню особливостей використання ситуативних вправ під час навчання студентів-юристів іноземної мови з метою максимального надання заняттям комунікативної спрямованості. Наведено приклади застосування ситуативних вправ на заняттях зі студентами-юристами для навчання мовленнєвій (монологічне, діалогічне мовлення) та передмовленнєвій (формування лексичних та граматичних навичок) діяльності.en
dc.description.abstractРассмотрена проблема ситуативности в методике обучения иностранным языкам. Дано определение учебной ситуации (по Д. Изаренкову), ее структура и методические требования для создания учебной ситуации на занятиях по иностранному языку. Значительное внимание уделено выяснению особенностей использования ситуативных упражнений при обучении студентов-юристов иностранному языку, чтобы максимально придать занятиям коммуникативную направленность. Приведены примеры применения ситуативных упражнений на занятиях со студентами-юристами для обучения речевой (монологической, диалогической речи) и предречевой (формирование лексических и грамматических навыков) деятельности.-
dc.language.isootheren
dc.subjectситуативні вправиen
dc.subjectстуденти-юристиen
dc.subjectмонологічне мовленняen
dc.subjectлексичні навичкиen
dc.subjectдіалогічне мовленняen
dc.subjectграматичні навичкиen
dc.subjectситуативные упражненияen
dc.subjectстуденты-юристыen
dc.subjectмонологическая речьen
dc.subjectдиалогическая речьen
dc.subjectлексические навыкиen
dc.subjectграмматические навыкиen
dc.subjectcase studiesen
dc.subjectlaw studentsen
dc.subjectmonologue speechen
dc.subjectdialogical speechen
dc.subjectlexical skillsen
dc.subjectgrammatical skillsen
dc.titleCase studies as one of the communication methods of foreign language teaching law studentsen
dc.title.alternativeСитуативні вправи як один із методів комунікативного навчання іноземної мови студентів-юристівen
dc.title.alternativeСитуативные упражнения как один из методов коммуникативного обучения иностранному языку студентов-юристовen
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
HOLUBNYCHA_245-254.pdf241.4 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.