Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.nlu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10211
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorІванова, Ю.С.-
dc.date.accessioned2016-03-23T09:48:09Z-
dc.date.available2016-03-23T09:48:09Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationІванова Ю. С. Поняття професійного навчання працівників: теоретико-правовий аналіз / Ю. С. Іванова // Право та інновації. – 2014. – № 4. – С. 148–155.en
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/10211-
dc.descriptionChanges in the relationship concerning with the professional training of employees arising from socio-political and economic changes in the country. Market economy needs skilled workers who can quickly adapt to the employer’s gradually increasing stringent requirements. It is necessary to consider the concept of vocational training of employees. Such a concept contained in international statutes and national acts. Also it’s important to analyze scientists’ opinion about the issue of vocational education and its species and, eventually, draw conclusions. Analysis of the correlation of vocational training, retraining and advanced training of employees led to the following conclusions: 1. The purpose of training is to teach workers new professions that they previously didn’t have. 2. The purpose of retraining is to obtain additional knowledge and skills focused on learning another profession on the ground of basic training. 3. Advanced training focused on expanding and deepening or updating theoretical and practical knowledge due to the increased requirements to the qualification level. The author proposes to change the current legislation with above-mentioned provision.en
dc.description.abstractУ статті розглянуто поняття професійного навчання працівників та його види: підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації. Також автор досліджує співвідношення цих понять і робить певні висновки.en
dc.description.abstractВ статье рассмотрено понятие профессионального обучения работников и его видов: подготовки, переподготовки и повышения квалификации. Также автор исследует соотношение этих понятий и делает определенные выводы.-
dc.language.isootheren
dc.publisherвидавництво «Право»en
dc.subjectпрофесійне навчанняen
dc.subjectпідготовкаen
dc.subjectперепідготовкаen
dc.subjectпідвищення кваліфікаціїen
dc.subjectпрофессиональное обучениеen
dc.subjectподготовкаen
dc.subjectпереподготовкаen
dc.subjectповышение квалификацииen
dc.subjectvocational trainingen
dc.subjecttrainingen
dc.subjectretrainingen
dc.subjectadvanced trainingen
dc.titleПоняття професійного навчання працівників: теоретико-правовий аналізen
dc.title.alternativeПонятие профессионального обучения работников: теоретико-правовой анализen
dc.title.alternativeThe concept of professional training of employees: theoretical-legal analysisen
dc.typeArticleen
Розташовується у зібраннях:Наукові статті НДІ ПЗІР

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Ivanova_Yu_S.pdf773.62 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.