Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19150
Title: Удосконалення спеціальної фізичної підготовки гімнасток у спортивній аеробіці на етапі початкової підготовки
Authors: Артем’єва, Галина
Бодренкова, Інна
Мошенська, Тетяна
Keywords: спортивна аеробіка (аеробна гімнастика)
спеціальна фізична підготовка
фізичні якості
етап початкової підготовки
спортивная аэробика (аэробная гимнастика)
специальная физическая подготовка
физические качества
этап начальной подготовки
sports aerobics (aerobic gymnastics)
special physical training
physical qualities
stage of training
Issue Date: 2019
Publisher: Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого
Citation: Артем’єва Г. Удосконалення спеціальної фізичної підготовки гімнасток у спортивній аеробіці на етапі початкової підготовки / Г. Артем’єва, І. Бодренкова, Т. Мошенська // Слобожанський науково-спортивний вісник. – 2019. – № 5. – С. 76–81.
Abstract: На світовому помості посилюється конкуренція, ускладняється змагальна діяльність, підвищуються вимоги до виконавської майстерності спортсменів, пред'являються особливі вимоги до рівня спеціальної фізичної підготовленості гімнасток і перемагати стає все важче. Виникають нові проблеми, які провідні фахівці пов'язують з процесом багаторічної спортивної підготовки. Зараз у спортивній аеробіці (аеробній гімнастиці) стоїть проблема розвитку спеціальних фізичних якостей спортсменів, починаючи саме з етапу початкової підготовки. Також недостатньо вирішені питання підбору адекватних засобів і методів, їх раціональне поєднання у тренувальному процесі саме з огляду на специфічність змагальної діяльності цього виду спорту, сучасне суддівство і завдання даного етапу. Мета: теоретично розробити та експериментально обґрунтувати методику удосконалення спеціальної фізичної підготовки гімнасток у спортивній аеробіці на етапі початкової підготовки. Матеріал і методи: використовувався комплекс наукових методів дослідження (педагогічні, медико-біологчні методи дослідження та методи математичної статистики). В експериментальній частині взяли участь 32 спортсменки (7–8 років). Були сформовані дві групи (контрольна – 16 дівчаток, і основна – 16 дівчаток). Результати: за рахунок використання експериментальної методики, підбору засобів і оптимального поєднання навантажень з урахуванням вікових особливостей юних спортсменок одержано приріст фізичної працездатності, підвищилася фізична та функціональна підготовленість гімнасток основної групи. Висновки: розроблена методика удосконалення спеціальної фізичної підготовки гімнасток 7–8 років, які займаються спортивною аеробікою (аеробного гімнастикою), забезпечує зростання фізичних можливостей спортсменок, вирішує основні завдання етапу підготовки на основі урахування специфіки рухової діяльності, сенситивних періодів розвитку фізичних якостей у даному виді спорту, сприяє всебічному фізичному розвитку, комплексній фізичної підготовленості, закладці специфічної функціональної бази для ефективного навчання техніки.
На мировом помосте усиливается конкуренция, усложняется соревновательная деятельность, повышаются требования к исполнительскому мастерству спортсменов, предъявляются особые требования к уровню специальной физической подготовленности гимнасток и побеждать становится все труднее. Возникают новые проблемы, ведущие специалисты связывают с процессом многолетней спортивной подготовки. Сейчас в спортивной аэробике (аэробной гимнастике) стоит проблема развития специальных физических качеств спортсменов, начиная с этапа начальной подготовки. Также недостаточно решены вопросы подбора адекватных средств и методов, их рациональное сочетание в тренировочном процессе именно учитывая специфичность соревновательной деятельности этого вида спорта, современное судейство и задачи данного этапа. Цель: теоретически разработать и экспериментально обосновать методику усовершенствования специальной физической подготовки гимнасток в спортивной аэробике на этапе начальной подготовки. Материал и методы: использовался комплекс научных методов исследования (педагогические, медико-биологические методы исследования и методы математической статистики). В экспериментальной части приняли участие 32 спортсменки (7-8 лет). Были сформированы две группы (контрольная – 16 девочек и основная – 16 девочек). Результаты: за счет использования экспериментальной методики, подбора средств и оптимального сочетания нагрузок с учетом возрастных особенностей юных спортсменок получен прирост физической работоспособности, повысилась физическая и функциональная подготовленность гимнасток основной группы. Выводы: разработана методика усовершенствования специальной физической подготовки гимнасток 7–8 лет, занимающихся спортивной аэробикой (аэробной гимнастикой), обеспечивает рост физических возможностей спортсменок, решает основные задачи этапа подготовки на основе учета специфики двигательной деятельности, сенситивных периодов развития физических качеств в данном виде спорта, способствует всестороннему физическому развитию, комплексной физической подготовленности, закладке специфической функциональной базы для эффективного обучения технике.
Description: Competition is intensifying on the world stage, competitive activity is becoming more complicated, the requirements for the performing skills of athletes are increasing, special requirements are placed on the level of special physical training of gymnasts, and it is becoming increasingly difficult to win. There are new problems that leading experts associate with the process of many years of sports training. Now in sports aerobics (aerobic gymnastics) there is a problem of development of special physical qualities of athletes, beginning with a stage of initial preparation. Also insufficiently resolved issues of selection of adequate tools and methods, their rational combination in the training process, given the specificity of competitive activities of this sport, modern refereeing and the tasks of this stage. Objective: to theoretically develop and experimentally substantiate the method of improving the special physical training of gymnasts in sports aerobics at the stage of initial training. Material and methods: a set of scientific research methods was used (pedagogical, medical and biological research methods and methods of mathematical statistics). 32 athletes (7-8 years old) took part in the experimental part. Two groups were formed (control - 16 girls, and the main - 16 girls). Results: due to the use of experimental methods, selection of tools and optimal combination of loads taking into account the age characteristics of young athletes, an increase in physical performance was obtained, increased physical and functional fitness of gymnasts of the main group. Conclusions: developed a method of improving the special physical training of gymnasts 7-8 years engaged in sports aerobics (aerobic gymnastics), provides growth of physical capabilities of athletes, solves the main tasks of the training stage based on the specifics of motor activity, sensitive periods of physical development in this sport , promotes comprehensive physical development, comprehensive physical fitness, bookmarking a specific functional base for effective learning techniques.
URI: https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/19150
ISSN: 2311-9012
Appears in Collections:Наукові статті кафедри фізичного виховання № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
76-81.pdf297.21 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.