Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19144
Title: Paradigm of developing foreign language course for specific professional purpose
Authors: Romaniuk, S.M.
Keywords: професійна міжкультурна компетентність
інструменти методології
принципово-прагматична парадигма
програма спеціальної підготовки
профессиональная межкультурная компетентность
инструменты методологии
принципиально-прагматическая парадигма
программа специальной подготовки
professional intercultural competence
methodology tools
principled-pragmatic paradigm
specific purpose course
Issue Date: 2021
Citation: Romaniuk S. M. Paradigm of developing foreign language course for specific professional purpose / S. M. Romaniuk // Modern scientific research: achievements, innovations and development prospects : proceedings of the 5th Intern. sci. and practical conf. – Germany, Berlin, 2021. – P. 277–286.
Abstract: Дане дослідження є аналітичним оглядом методологічних теоретичних основ та практичного досвіду формування розвитку професійної міжкультурної компетенції як методологічної парадигми в рамках курсів іноземної мови для конкретних цілей для студентів, що спеціалізуються в галузі права та міжнародного права. Автор робить висновок, що професійна міжкультурна компетентність юристів повинна розвиватися в рамках складної та конкретної програми курсу на основі компетентних, інструктивних, орієнтованих на студентів та мульти- та міждисциплінарних принципів, які визначають зміст, форми та методи навчання, критерії оцінювання та дескриптори компетенцій та результатів навчання.
Данное исследование представляет собой аналитический обзор методологических теоретических основ и практического опыта формирования развития профессиональной межкультурной компетенции как методологической парадигмы в рамках курсов иностранного языка для конкретных целей для студентов, специализирующихся в области права и международного права. Автор делает вывод, что профессиональная межкультурная компетентность юристов должна развиваться в рамках сложной и конкретной программы курса на основе компетентных, инструктивных, ориентированных на студентов и мульти- и междисциплинарных принципов, которые определяют содержание, формы и методы обучения, критерии оценивания и дескрипторы компетенций и результатов обучения.
Description: This research is an analytical review of methodological theoretical grounds and practical experience of the development of professional intercultural competence as a methodological paradigm within the Foreign language for specific purpose courses for students majoring in Law and International law. There is an emphasis that the professional intercultural competence of lawyers should be developed within the complex and specific course program based on the competence, instructive, student-oriented and multi- and inter-disciplinary principles which determine the content, forms, and techniques of training and assessment, criteria and descriptors of competences and learning outcomes.
URI: https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/19144
ISSN: 2311-9012
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
277-286.pdf168.88 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.