Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19025
Title: Intercultural Competence Development at Universities
Authors: Holubnycha, Liudmyla
Kostikova, Ilona
Soroka, Natalia
Shchokina, Tetiana
Golopych, Inna
Keywords: intercultural competence
foreign language
cultural background
student
university
міжкультурна компетенція
культурний фон
іноземна мова
студент
університет
межкультурная компетенция
иностранный язык
культурный фон
университет
Issue Date: 2021
Publisher: Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого
Citation: Intercultural Competence Development at Universities / L. Holubnycha, I. Kostikova, N. Soroka, T. Shchokina, I. Golopych // Postmodern Openings. – 2021. – Vol. 12, is. 1, sup 1. – P. 200–214.
Abstract: Метою статті є виявлення та опис деяких особливостей розвитку міжкультурної компетентності на третинному рівні в рамках мови та культури. Представлені різні погляди на розвиток міжкультурної компетентності у вищій школі, а також розвиток міжкультурної компетентності в різних країнах та точки зору багатьох науковців. Результати показують певні особливості розвитку міжкультурної компетентності, включаючи мовну компетенцію, лінгвістичну та культурну компетентність, а також компоненти розвитку міжкультурної компетентності: знання іноземних мов та знання культурного фону. Важливо знати теорію та мати практику для розвитку міжкультурної компетентності та міжкультурної комунікації, оскільки іноземною мовою, культурою можна опанувати лише через діяльність. Щодо специфіки розвитку міжкультурної компетентності на третинному рівні в національних університетах, то характеризується непрямий характер її розвитку та моделювання під час міжкультурної комунікації.
Цель статьи - выявить и описать некоторые особенности развития межкультурных компетенций на уровне высшего образования в рамках языка и культуры. Представлены различные взгляды на развитие межкультурной компетентности в высшем образовании, а также на развитие межкультурной компетентности в разных странах и точки зрения многих ученых. Результаты показывают определенные особенности развития межкультурной компетенции, включая лингвистическую компетенцию, лингвистическую и культурную компетенцию, а также компоненты развития межкультурной компетенции: знание иностранных языков, культурные фоновые знания и базовые навыки межкультурного общения. Важно знать теорию и практиковаться для развития межкультурной компетенции и межкультурного общения, поскольку иностранным языком, культурой можно овладеть только через деятельность. Что касается специфики развития межкультурной компетентности на уровне высшего образования в национальных университетах, охарактеризован косвенный характер ее развития и образцов в процессе межкультурной коммуникации.
Description: The aim of the paper is to identify and describe some specifics of intercultural competence development at the tertiary level in the framework of language and culture. Different views on intercultural competence development in higher education are presented as well as intercultural competence development in different countries and many scholars’ points of views. The results show certain specifics of intercultural competence development including linguistic competence, linguistic and cultural competence, as well as the components of intercultural competence development: the knowledge of foreign languages, cultural background knowledge, and basic soft skills. it is important to know a theory and have a practice for intercultural competence development and intercultural communication, since a foreign language, culture can only be acquired through activities. As for the specifics of intercultural competence development at the tertiary level in national universities, an indirect character of its development and patterning during intercultural communication are characterized.
URI: https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/19025
ISSN: 2311-9012
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
200-214.pdf260.01 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.