Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/18328
Title: К. Манхайм: философско-педагогические роздум’я
Authors: Мошинская, Е.Ю.
Keywords: К. Манхейм
образование
общество
молодежь
знание
познание
K. Mannheim
education
society
youth
knowledge
experience
Issue Date: 2018
Citation: Мошинская Е. Ю. К. Манхайм: философско-педагогические роздум’я / Е. Ю. Мошинская // Scientific discussion. – 2018. – № 23, vol. 1. – С. 22–26.
Abstract: В представленной статье рассмотрены философско-педагогические размышления К. Манхейма – известного философа, социолога, культуролога, которые пока еще не нашли изучения как в философском, так и в педагогическом исследовательском поле. С позиций полипарадигмального подхода он анализирует образование в широком историческом пространстве. В центре внимания К. Манхейма образование молодежи, которую он считает ресурсом развития общества, его потенциалом. Он предлагает свое видение «образованного человека», обосновывает понятие «образовательный императив».
Description: In this article Mannheim’s philosophical-pedagogical thoughts are analysed, who is the famous philosopher, sociologist, cultural scholar. His thoughts haven’t been studied yet as in philosophical as in pedagogical research field. From the perspective of polyparadigmal approach he examined education in the broad historical space. In the centre of Mannheim’s attention is youth’ education which he thought is the resource of society development, its capacity. He proposed his own vision of “educated man”, justified “educated imperative”.
URI: https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/18328
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Moshinska_22-26.pdf687.81 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.