Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/18326
Title: | Освітні виклики сьогодення |
Authors: | Мошинська, О.Ю. |
Keywords: | person challenges education information society society of knowledge care about knowledge educational crisis людина освіта виклики інформаційне суспільство суспільство знань турбота про знання криза освіти |
Issue Date: | 2018 |
Citation: | Мошинська О. Ю. Освітні виклики сьогодення / О. Ю. Мошинська // Danish Scientific Journal. – 2018. – № 10, vol. 2. – С. 42–46. |
Abstract: | Issues of educational challenges have not yet been adequately covered within the domain of our native philosophy. Those issues are diverse, complex, and reflect the educational crisis as a global phenomenon. Educational challenges show that educational strategies and practice do not meet the actual demands of the information society. The trend is inherent in Ukrainian society. It is emphasized that the most acute challenge is knowledge devaluation, its simulation. The value of knowledge as intellectual capital is lost. It has been justified that the commercialization of education contributes to the emergence of bribery in education, which, in turn, levels out a man’s preoccupation with getting knowledge as taking care of themselves, forming negative market knowledge. Knowledge technologization predetermined getting knowledge “now and here”. |
Description: | Питання освітніх викликів сучасності ще не знайшли досить широкого висвітлення у вітчизняному філософському полі. Зазначається, що вони досить різноманітні, складні і відтворюють кризу освіти як глобальне явище. Освітні виклики свідчать, що освітні стратегії і практики не відповідають запитам інформаційного суспільства. Ця тенденція має місце і в українському суспільств. Підкреслюється, що найбільш гострим викликом стає процес девальвації знань, їх імітація. Втрачається цінність знань як інтелектуального капіталу. Доводиться, що комерціалізація освіти призвела до появи в освітньому просторі такого явища як хабарництво, що невілює турботу людини про знання як турботу про себе, формує ринкову свідомість з познакою «мінус». Технологізація освіти обумовила одержання знань за принципом «тут і зараз». |
URI: | https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/18326 |
Appears in Collections: | Наукові статті кафедри іноземних мов № 1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Moshinska_42-46.pdf | 621.23 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.