Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/15242
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧиркін, А.С.-
dc.date.accessioned2018-09-29T16:18:06Z-
dc.date.available2018-09-29T16:18:06Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationЧиркін А. С. Конституційні засади організації місцевого самоврядування в Польщі, Угорщині, Чехії : дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.02 / А. С. Чиркін ; наук. кер. роботи С. Г. Серьогіна ; Нац. юрид. ун-т ім. Ярослава Мудрого. – Харків, 2017. – 236 с.uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/15242-
dc.descriptionThe dissertation provides a detailed description of the constitutional foundations of local self-government in Poland, Hungary and the Czech Republic, as well as ways to use the experience of these countries within the framework of reforming the territorial organization of authorities in Ukraine. It is noted that the constitutions of all three investigated states refer to elected representative bodies of local self-government, while the executive bodies are mentioned only in the Constitution of Poland, and in turn, the mayors at the head of representative bodies – only in the Constitution of Hungary. At the same time, the right of territorial communities to determine the peculiarities of the systemic and structural organization of local self-government in its territory independently is necessarily provided.uk_UA
dc.description.abstractУ дисертації надано розгорнуту характеристику конституційних засад місцевого самоврядування в Польщі, Угорщині й Чехії, а також визначено шляхи використання досвіду названих країн у межах реформування територіальної організації влади в Україні. Зауважено, що у конституціях усіх трьох досліджуваних держав згадуються виборні представницькі органи місцевого самоврядування, тоді як про виконавчі органи йдеться тільки в Конституції Польщі, а про мерів, що стоять на чолі представницьких органів – у Конституції Угорщини. Водночас обов’язково передбачається право територіальних спільнот самостійно визначати особливості системно-структурної організації місцевого самоврядування на своїй території.uk_UA
dc.description.abstractВ диссертации представлено развернутую характеристику конституционных основ местного самоуправления в Польше, Венгрии и Чехии, а также определены пути использования опыта названных стран в рамках реформирования территориальной организации власти в Украине. Замечено, что в конституциях всех трех исследуемых государств упоминаются выборные представительные органы местного самоуправления, тогда как об исполнительных органах речь идет только в Конституции Польши, а о мэрах, стоящих во главе представительных органов – в Конституции Венгрии. В то же время обязательно предусматривается право территориальных сообществ самостоятельно определять особенности системно-структурной организации местного самоуправления на своей территории.-
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherНаціональний юридичний університет імені Ярослава Мудрогоuk_UA
dc.subjectмісцеве самоврядування в Польщі, Угорщині, Чехіїuk_UA
dc.subjectадміністративно-територіальна реформа в Польщі, Угорщині, Чехіїuk_UA
dc.subjectудосконалення місцевого самоврядування в Україніuk_UA
dc.subjectместное самоуправление в Польше, Венгрии, Чехииuk_UA
dc.subjectадминистративно-территориальная реформа в Польше, Венгрии, Чехииuk_UA
dc.subjectусовершенствование местного самоуправления в Украинеuk_UA
dc.subjectlocal government in Poland, Hungary, Czech Republicuk_UA
dc.subjectadministrative and territorial reform in Poland, Hungary, Czech Republicuk_UA
dc.subjectimprovement of local self-government in Ukraineuk_UA
dc.titleКонституційні засади організації місцевого самоврядування в Польщі, Угорщині, Чехіїuk_UA
dc.typeBookuk_UA
Appears in Collections:12.00.02. – Конституційне право; муніципальне право

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chirkin_2017_dis.pdf2.21 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.