Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19024
Title: | Psychological Background of Teaching Foreign Languages to Students Majoring in Law |
Authors: | Сорока, Н.М. |
Keywords: | communication foreign language competence of future lawyers language barrier means to overcome psychological barriers productive psychological environment іншомовна компетентність майбутніх правників засоби подолання психологічних бар’єрів мовний бар’єр продуктивне психологічне середовище спілкування иноязычная компетентность будущих юристов продуктивная психологическая среда общение способы преодоления психологичных барьеров языковой барьер |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого |
Citation: | Сорока Н. М. Psychological Background of Teaching Foreign Languages to Students Majoring in Law / Н. М. Сорока // Teaching English for specific purpose in context of modern educational paradigm: entering global community : монографія / Нац. юрид. ун-т ім. Ярослава Мудрого ; [під ред. І. П. Липко]. – Харків, 2020. – Chap. V. – С. 145–166. |
Abstract: | В главі монографії пропонується аналіз такої сучасної психолого-методологічної проблеми як подолання психологічного бар’єру як засіб формування іншомовної компетенції майбутніх фахівців. Визначені головні причини і природа виникнення психологічних бар’єрів у студентів немовних вищих закладів освіти та стратегії їх успішного подолання. Данная глава рассматривает такой актуальный психологический и методологический вопрос как преодоление языкового барьера как способа формирования иноязычной компетенции будущих специалистов. Определены основные причины возникновения психологических барьеров в процессе изучения иностранных языков в неязыковых высших учебных заведениях, а также обозначены стратегии и динамика их преодоления. |
Description: | The chapter is based on the analysis of such psychological and methodological problems of current interest as overcoming the language barrier as the means of future specialists’ language competence formation. There were determined the main reasons of psychological barrier occurrence within the process of foreign language learning in non-linguistic higher educational establishments as well as the dynamics and strategies of their overcoming. |
URI: | https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/19024 |
ISSN: | 2311-9012 |
Appears in Collections: | Наукові статті кафедри іноземних мов № 2 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.