Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/16403
Title: Problems of educational dialogue in the context of distance education
Other Titles: Проблеми освітнього діалогу в контексті дистанційної освіти
Проблемы образовательного диалога в контексте дистанционного образования
Authors: Umanets, О.V.
Keywords: освіта
комунікація
дистанційна освіта
образование
коммуникация
дистанционное образование
education
communication
distance education
Issue Date: 2019
Citation: Umanets О. V. Problems of educational dialogue in the context of distance education / O. V. Umanets // Modernization of the educational system: world trends and national peculiarities : II Intern. sci. conf. Conference proceedings, February 22 th, 2019. – Kaunas, 2019. – P. 506–508.
Abstract: Висвітлюється специфіка сучасного освітнього процесу, пов’язана з такими чинниками як необхідність формування навичок інтелектуальної самостійності, адекватного використання компетентностей за умов активізації міжкультурної комунікації та динамічних змін ринку праці. Підкреслюється інноваційний характер нових трендів, методик освіти, відповідних до діалогічної та полілогічної парадигми освітнього процесу та зміни функцій його учасників. У зв’язку зі специфікою дистанційної освіти акцентується необхідність високого рівня опанування педагогами інформаційних технологій, а також формування нового комунікативного простору на принципах партнерства, інтерактивного діалогу-комунікації в проблемному полі навчальної дисципліни.
Освещается специфика современного процесса образования, связанная с такими факторами как необходимость формирования навыков интеллектуальной самостоятельности, адекватного использования компетентностей в условиях активизации межкультурной коммуникации и динамичных изменений рынка труда. Подчеркивается инновационный характер новых трендов, методик образования, соответствующих диалогической и полилогической парадигме образовательного процесса и смене функций его участников. В связи со спецификой дистанционного образования акцентируется необходимость высокого уровня овладения педагогами информационными технологиями, а также формирования нового коммуникативного пространства на принципах партнерства, интерактивного диалога-коммуникации в проблемном поле учебной дисциплины.
Description: The specific of modern process of education, related to such factors of necessity of forming of skills of intellectual independence is illuminated, adequate of competence in the conditions of activation of cross- cultural communication and dynamic changes of labour-market. Innovative character of new trends, methodologies of education, corresponding dialogic and polylogic paradigm of educational process and changing of functional of this participants, is underlined. In connection with the specific of controlled from distance education the necessity of high level of capture is accented by teachers by information technologies, and also forming of new communicative space on principles of partnership interactive dialogue – communication in the problem field of educational discipline.
URI: https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/16403
Appears in Collections:Тези, доповіді кафедри культурології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Umanets_506-508.pdf93.8 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.