Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/16231
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRomaniuk, S.M.-
dc.contributor.authorSoroka, N.A.-
dc.date.accessioned2019-05-06T18:00:59Z-
dc.date.available2019-05-06T18:00:59Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationRomniuk S. M. The case-study of autonomous learning for improving listening comprehension / S. M. Romniuk, N. A. Soroka // Virtus : Scientific Journal – 2019. – № 31. – P. 122–127.ru_RU
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/16231-
dc.descriptionThe article is devoted to effectiveness of autonomous learning for improving listening comprehension for the first-year students who specialize in International Law and International Relations. The analytical review proves that LC competence is essential for professional multicultural competence as essential for generic and specific competences. The analysis of the case study demonstrates positive outcomes for equalizing of the students’ linguistic competences. The computer-aided, autonomous, student-centered, interdisciplinary and interactive communicative tasks contribute to education intensification, motivation, elimination of psychological and pedagogical barriers.ru_RU
dc.description.abstractСтаття присвячена дослідженню ефективності методу автономного навчання для вдосконалення компетентності сприйняття на слух, який було застосовано на першому курсі, спеціалізація «Міжнародне право» та «Міжнародні відносин». Аналітичний огляд доводить, що ця компетентність є важливою для професійної мультикультурної компетентності, яка є невід’ємною складовою загальних і спеціальних компетентностей. Аналіз демонструє позитивні результати вирівнювання рівня лінгвістичних компетентностей студентів. Комп'ютерні, автономні, студент-орієнтовані, міждисциплінарні та інтерактивні комунікативні завдання сприяють інтенсифікації навчання, мотивації, усуненню психологічних та педагогічних бар'єрів.ru_RU
dc.description.abstractСтатья посвящена исследованию эффективности метода автономного обучения для совершенствования компетентности восприятия на слух, который был применен на первом курсе, специализация «Международное право» и «Международные отношения». Аналитический обзор показывает, что эта компетентность важна для профессиональной межкультурной компетентности, которая является неотъемлемой составляющей общих и специальных компетенций. Анализ показывает положительные результаты выравнивания уровня лингвистических компетенций студентов. Компьютерные, автономные, студент-ориентированные, междисциплинарные и интерактивные коммуникативные задачи способствуют интенсификации обучения, мотивации, устранению психологических и педагогических барьеров.-
dc.language.isootherru_RU
dc.subjectlistening comprehensionru_RU
dc.subjectprofessional multicultural competenceru_RU
dc.subjectautonomous learningru_RU
dc.subjectstudent-centeredru_RU
dc.subjectinterdisciplinaryru_RU
dc.subjectcommunicativeru_RU
dc.subjectinteractiveru_RU
dc.subjectаудіюванняru_RU
dc.subjectпрофесійна багатокультурна компетентністьru_RU
dc.subjectавтономне навчанняru_RU
dc.subjectстудент-орієнтованийru_RU
dc.subjectміждисциплінарнийru_RU
dc.subjectкомунікативнийru_RU
dc.subjectінтерактивнийru_RU
dc.subjectаудированиеru_RU
dc.subjectмежкультурная профессиональная компетентностьru_RU
dc.subjectавтономное обучениеru_RU
dc.subjectстудент-ориентированныйru_RU
dc.subjectмеждисциплинарныйru_RU
dc.subjectкоммуникативныйru_RU
dc.subjectинтерактивныйru_RU
dc.titleThe case-study of autonomous learning for improving listening comprehensionru_RU
dc.title.alternativeДослідження методу автономного навчання для вдосконалення компетентності аудіюванняru_RU
dc.title.alternativeИсследование метода автономного обучения для усовершенствования компетентности аудированияru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Romniuk_Soroka_122-127.pdf1.5 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.