Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/16230
Title: Analysis of new methodology of developing professional foreign language course programs for bachelors of international law and international relations
Other Titles: Аналіз нової методології створення програм з навчальної дисципліні «Професійна іноземна мова» для бакалаврів за спеціальністю «Міжнародне право» та «Міжнародні відносини»
Анализ новой методологии создания программ по учебной дисциплине «Профессиональный иностранный язык» для бакалавров по специальности «Международное право» и «Международные отношения»
Authors: Романюк, С.М.
Romaniuk, S.M.
Щокіна, Т.М.
Shchokina, T.M.
Keywords: course program
competence
learning outcome
instructive method
approach
professional intercultural competence
програма з навчальної дисципліни
компетентність
результаті навчання
інструктивний метод
підхід
професійна міжкультурна компетентність
программа учебной дисциплины
компетентность
результаты обучения
инструктивный метод
подход
профессиональная межкультурная компетентность
Issue Date: 2019
Citation: Romaniuk S. M. Analysis of new methodology of developing professional foreign language course programs for bachelors of international law and international relations / S. M. Romaniuk, T. M. Shchokina // Virtus : Scientific Journal. – 2019. – № 30. – P. 143–149.
Abstract: Стаття присвячена аналітичному огляду нових підходів до розробки професійних програм для бакалаврів з міжнародного права та міжнародних відносин. Теоретичні підстави та позитивний досвід свідчать, що професійна міжкультурна компетентність юристів повинна бути сформована в рамках комплексної та спеціалізованої програми, що базується на компетентнісний ому, інструктивному, студент-орієнтованому та міждисциплінарному підходах. Ці підходи визначають зміст, форми та методи навчання та оцінювання, критерії та дескриптори компетенцій та результатів навчання.
Статья посвящена аналитическому обзору новых подходов к разработке профессиональных программ для бакалавров международного права и международных отношений. Теоретические основания и положительный опыт свидетельствуют, что профессиональная межкультурная компетентность юристов должна быть сформирована в рамках комплексной и специализированной программы, основанной на компетентностном, инструктивном, студенто-центрованом и междисциплинарном подходах. Эти подходы определяют содержание, формы и методы обучения и оценивания, критерии и дескрипторы компетенций и результатов обучения.
Description: The article is devoted to the analytical review of the new approaches to developing professional course programs for Bachelor of International Law and International Relations. The theoretical grounds and positive experience prove that the professional intercultural competence of lawyers should be developed within the complex and specific course program based on the competence, instructive, student-oriented and interdisciplinary approaches. These approaches determine the content, forms and techniques of training and estimation, criteria and descriptors of competences and learning outcomes.
URI: http://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/16230
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Romaniuk_Shchokina_143-149.pdf1,98 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.