Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/16192
Title: The role of phrasal verbs for successful intercultural communication and unconventional ways of their teaching
Authors: Miasoiedova, S.V.
Keywords: фразові дієслова
міжкультурна комунікація
мовна компетенція
нестандартні засоби навчання
процес пізнання
phrasal verbs
multi-word verbs
intercultural communication
language competence
unconventional teaching methods
process of cognition
Issue Date: 2018
Citation: Miasoiedova S. V. The role of phrasal verbs for successful intercultural communication and unconventional ways of their teaching / S. V. Miasoiedova // Науковий вісник міжнародного гуманітарного університету. Сер.: Філологія. – Одеса, 2018. – Вип. 34, т. 2. – С. 108–112.
Abstract: Стаття присвячена дослідженню кореляції між умінням студентів ефективно вживати фразові дієслова в англійському мовленні та рівнем міжкультурної комунікативної компетенції цих студентів, а також описові деяких новітніх методів викладання фразових дієслів. Проведений експериментальний аналіз продемонстрував ефективність упровадження певних позааудиторних видів діяльності, а саме застосування таких сторінок інстаграму, як «Phrasal Cards» і «Fantastic Phrasals» як додаткового засобу навчання. Дослідження відкриває перспективи для подальшого вивчення новітніх нестандартних засобів викладання англійської мови, що змушують студентів ставитися до навчання як до цікавого, надихаючого й продуктивного процесу пізнання.
Description: The article intends to explore the correlation between students' ability to use English phrasal verbs efficiently and their level of intercultural communicational competence, as well as to offer some novel ways of phrasal verbs teaching. The experiment conducted has demonstrated the effectiveness of applying of some unconventional extra-class activities, specifically Instagram educational pages Phrasal Cards and Fantastic Phrasals, as an additional tool for teaching phrasal verbs. The research opens the perspectives for further study of novel, unconventional methods of English language instruction that can make learners regard education as an exciting, inspiring and productive process of cognition.
URI: http://vestnik-philology.mgu.od.ua/archive/v34/part_2/30.pdf
https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/16192
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Miasoiedova_108-112.pdf1.41 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.