Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/16039
Title: Ценностные основы межкультурного общения в информационном обществе
Other Titles: Ціннісні основи міжкультурного спілкування в інформаційному суспільстві
Value basis of intercultural communication in the information society
Authors: Стасевская, О.А.
Keywords: ценности
глобализация
информация
«информационная этика»
межкультурное общение
цінності
глобалізація
інформація
«інформаційна етика»
міжкультурне спілкування
values
globalization
information
“information ethics”
intercultural communication
Issue Date: 2018
Citation: Стасевская О. А. Ценностные основы межкультурного общения в информационном обществе / О. А. Стасевская // Национальные культуры в межкультурной коммуникации : сб. науч. ст. по материалам III Междунар. науч.-практ. конф. (Минск, 12–13 апр. 2018 г.). – Минск, 2018. – С. 420–426.
Abstract: Статья посвящена характеристике некоторых изменений ценностных основ межкультурного общения в условиях информационного общества. Обозначены основные черты современного ценностного кризиса. Установлены основные признаки формирования «информационной этики» и ее роли в межкультурном общении. Отмечено, что «информационная этика» в современном обществе приводит к беспрецедентному по глубине и масштабу обмену локальными ценностями, идеалами, нормами, что позволяет создать универсальную систему ценностей как основу межкультурного общения.
Стаття присвячена характеристиці деяких змін ціннісних засад міжкультурного спілкування в умовах інформаційного суспільства. Окреслено основні риси сучасного ціннісної кризи. Встановлено основні ознаки формування «інформаційної етики» та її ролі в міжкультурному спілкуванні. Відзначено, що «інформаційна етика» в сучасному суспільстві призводить до безпрецедентного за глибиною і масштабом обміну локальними цінностями, ідеалами, нормами, що дозволяє створити універсальну систему цінностей як основу міжкультурного спілкування.
Description: The article is devoted to the characterization of some changes in the value foundations of intercultural communication in the conditions of the information society. The main features of the current value crisis are indicated. The main features of the formation of “information ethics” and its role in intercultural communication are established. It is noted that the “information ethics” in modern society leads to an unprecedented in depth and scope of the exchange of local values, ideals, norms, which allows you to create a universal system of values as the basis of intercultural communication.
URI: https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/16039
Appears in Collections:Наукові статті кафедри культурології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Stasevskaya_420-426.pdf292.32 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.