Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/15389
Title: Правова природа публічної фінансової системи України (методологічний аспект)
Other Titles: Правовая природа публичной финансовой системы Украины (методологический аспект)
Legal nature of the public financial system of Ukraine (methodological aspect)
Authors: Білінський, Д.О.
Keywords: фінанси
публічні фонди
фінансові правовідносини
публічний фінансовий інтерес
публічна фінансова діяльність
публічна фінансова система
бюджетна система
Державний бюджет України
місцеві бюджети
державні позабюджетні кошти
позабюджетні кошти територіальних громад
Issue Date: 2017
Citation: Білінський Д. О. Правова природа публічної фінансової системи України (методологічний аспект) : автореф. дис. ... д-ра юрид. наук : 12.00.07 / Д. О. Білінський ; наук. конс. М. П. Кучерявенко ; Нац. юрид. ун-т ім. Ярослава Мудрого. – Харків, 2017. – 36 с.
Abstract: Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора юридичних наук за спеціальністю 12.00.07 «Адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право». – Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, Міністерство освіти і науки України. – Харків, 2017. У дисертації розглянуті актуальні проблеми правового регулювання публічної фінансової системи. Проаналізовано категорію «публічний фінансовий інтерес» як засаду визначення змісту публічної фінансової системи. Всебічний аналіз публічного фінансового інтересу дозволив виокремити декілька аспектів його розуміння. Вказану категорію можна розглядати як засіб соціального регулювання, коли він набуває особливостей, притаманних саме праву, що виділяє його із системи соціальних норм та гарантує можливість використання засобів та наслідків, які притаманні саме праву. Доведено, що родовий фінансовий інтерес, який спрямовується на раціональний та ефективний обіг публічних коштів, деталізується залежно від кожної стадії їх руху: на першій стадії публічний інтерес виражає намагання своєчасного та ефективного формування коштів для фінансування завдань і функцій держави та територіальних громад; на другій стадії фінансової діяльності спрямований на раціональне розподілення акумульованих коштів; третя стадія пов’язується із забезпеченням публічного інтересу через своєчасне, цільове та ефективне витрачання коштів держави та територіальних громад, які спрямовані їх отримувачам. Проведено диференціацію складників публічної фінансової системи та синтезовано окремі її ланки із різновидами публічних інтересів. Досліджено динаміку функціонування кожного елементу публічної фінансової системи. Охарактеризовано публічну фінансову систему та її організацію, виходячи з поєднання двох підходів до розмежування складових. По-перше, йдеться про публічних власників коштів, обіг яких організовується в межах публічної фінансової системи. На цій підставі публічну фінансову систему будуть утворювати фінанси держави та фінанси територіальних громад. По-друге, обставиною, виходячи з якої диференціюються складові публічної фінансової системи, можна визначити рівень централізації, виходячи з якого публічну фінансову систему будуть становити централізовані та децентралізовані публічні фонди.
URI: https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/15389
Appears in Collections:12.00.07 – Адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bilinsky_2017.pdf380.4 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.