Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/15249
Назва: Концепт жіночого начала як складова проблемного поля фаустіани
Інші назви: Концепт женского начала как составляющая проблемного поля фаустианы
The concept of femininity as part of the problem field of faustiana
Автори: Уманець, О.В.
Ключові слова: фаустіана
цінності
аксіологічні орієнтації
концепт жіночого начала
хронотоп
фаустиана
ценности
аксиологические ориентации
концепт женского начала
faustiana
values
axiological orientations
concept of femininity
time-space
Дата публікації: 2014
Видавець: Харків : ХДАДМ
Бібліографічний опис: Уманець О. В. Концепт жіночого начала як складова проблемного поля фаустіани / О. В. Уманець // Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв : зб. наук. пр. – Харків, 2014. – № 1: Мистецтвознавство. – С. 112–120.
Короткий огляд (реферат): У статті висвітлені історично-культурна детермінованість і специфіка концепту жіночого начала в середньовічній прафаустіані та фаустіанських версіях Відродження, Нового та Новітнього часу (у творчості Г. Берліоза, Ф. Ліста, Г. Малера, а також О. Локшина, С. Альошина, М. Зариня). Акцентується первинна двоїстість семантики даного концепту – уособлення християнських чеснот і одночасно гріховної спокуси. Концепт жіночого начала репрезентується як відбиття сутнісних аксіологічних настанов історично-культурних епох та прогностичне передбачення ціннісних основ майбутнього. Підкреслюється специфіка його інтерпретування в культурі XX ст. як знаку фаустіани, що уособлює тему в цілому, як символу культурної пам’яті, духовних, гуманістичних основ та кохання як концентрованого відбиття позачасових ідеалів людства.
В статье освещены историко-культурная детерминированность и специфика концепта женского начала в средневековой фаустиане и фаустианских версиях Возрождения, Нового и Новейшего времени (в творчестве Г. Берлиоза, Ф. Листа, Г. Малера, а также А. Локшина, С. Алешина, М. Зариня). Акцентируется изначальная двойственность семантики данного концепта – воплощение христианских добродетелей и одновременно греховного искушения. Концепт женского начала репрезентируется как отражение сущностных аксиологических установок историко-культурных эпох и прогностическое предвидение ценностных основ будущего. Подчеркивается специфика его интерпретирования в культуре как знака фаустианы, воплощающего тему в целом, как символа культурной памяти, духовных, гуманистических основ и любви как концентрированного отражения вневременных идеалов человечества.
Опис: The objective of this study is to identify historical and cultural determinism and specificity of interpretation of the concept of the femininity in the faustiana’s themes in diachrony and synchrony. Cultural realities of contemporaneity actualize the need to study the concept of femininity as a component of the problem field of faustiana – the eternal theme of spiritual search of humanity. The result of the research are the study of various literary and musical versions of faustiana from its sources in culture of the Middle Ages to the interpretations in the works of Berlioz H., List F., Maler H., Lokshyn A., Aloshyn S., Zaryn M, revealing of the primary duality of the semantics of the concept of the femininity, its ability to reflect the values of various constants of different historical and cultural eras, anticipate the value guidelines of future and approve the timeless importance of spiritual values. The present results of the article and suggested by the author axiological foreshortening of study are productive for further study of the eternal themes in world culture.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://www.visnik.org/pdf/v2014-01-21-umantes.pdf
https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/15249
Розташовується у зібраннях:Наукові статті кафедри культурології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Umanets_112-120.pdf321.16 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.