Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/14754
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSoroka, N.A.-
dc.date.accessioned2018-06-09T15:07:19Z-
dc.date.available2018-06-09T15:07:19Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationSoroka N. A. Psychological principles of learning foreign language through communication / N. A. Soroka // Scientific Journal Virtus. – 2018. – Is. 20, p. 1. – P 65–69.uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/14754-
dc.descriptionThe process of language learning and acquisition is multifaceted and multileveled. It is determined by the variety of factors that constitute its effectiveness. Among them are the following: psychological determinants that create the most efficient educational environment, the qualitative and quantitative forming of students’ groups for language learning, selection of linguistic material to be taught, its complexity and the determination of time period necessary to acquire it, the ways of knowledge implementation in the process of communication and others. The article highlights general psychological principles of learning a foreign language as a sign system and justifies the factors that contribute to the most effective cognitive and personal development of an individual in the process of the foreign language acquisition through communication.uk_UA
dc.description.abstractВивчення та засвоєння мови є багатогранним та багаторівневим процесом. Він зумовлений рядом факторів, що визначають його успішність. Серед них визначними є психологічні умови створення найбільш сприятливого середовища навчання, формування груп студентів, добір матеріалу, його складність та визначення швидкості його засвоєння, шляхи реалізації засвоєних знань в процесі спілкування та інші. В статті визначено загальні психологічні принципи засвоєння іноземної мови як знакової системи та обґрунтовано фактори, які сприяють ефективному когнітивному та особистісному розвитку людини в процесі засвоєння іноземної мови через спілкування.uk_UA
dc.description.abstractИзучение языка представляет собой процесс многоуровневый и многогранный. Он обусловлен рядом факторов, которые определяют его эффективность. Наиболее весомыми среди них являются психологические условия, способствующие созданию благоприятной среды изучения языка, подход к формированию групп студентов, отбору материала, его сложности определение скорости усвоения, пути реализации полученных знаний в процессе общения и др. В статье предлагаются к рассмотрению общие психологические принципы усвоения языка как знаковой системы и обосновываются факторы, благоприятствующие эффективному когнитивному и личностному развитию личности в процессе усвоения иностранного языка через общение.-
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectcognitive and personal developmentuk_UA
dc.subjectcommunicationuk_UA
dc.subjectforeign language acquisitionuk_UA
dc.subjecteffectiveness of language learninguk_UA
dc.subjectcommunionuk_UA
dc.subjectlanguage as a sign systemuk_UA
dc.subjectзасвоєння іноземної мовиuk_UA
dc.subjectефективність вивчення мовиuk_UA
dc.subjectкомунікаціяuk_UA
dc.subjectмова як знакова системаuk_UA
dc.subjectрозвиток когнітивних та особистих якостейuk_UA
dc.subjectспілкуванняuk_UA
dc.subjectкоммуникацияuk_UA
dc.subjectобщениеuk_UA
dc.subjectразвитие когнитивных и личностных характеристикuk_UA
dc.subjectусвоение иностранного языкаuk_UA
dc.subjectэффективность изучения языкаuk_UA
dc.subjectязык как знаковая системаuk_UA
dc.titlePsychological principles of learning foreign language through communicationuk_UA
dc.title.alternativeПсихологічні принципи засвоєння іноземної мови через спілкуванняuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Soroka_65-69.pdf1.68 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.