Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/12504
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКузнецова, О.Ю.-
dc.date.accessioned2017-04-16T18:25:02Z-
dc.date.available2017-04-16T18:25:02Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationКузнецова О. Ю. Питання іншомовної освіти у контексті інтеграційного розвитку вищої освіти у Європі / О. Ю. Кузнецова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2014. – № 5. – С. 10–19.en
dc.identifier.urihttp://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2014_5_4-
dc.identifier.urihttp://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/12504-
dc.descriptionThe article deals with foreign language learning policy making in Europe and in European higher education in particular. The study points out that demands are made not only for the recognition of a citizenship of residence, but also for an acknowledgement of the value of a diversity of languages and cultures for all countries. The leading European agencies (The Council of Europe, The European Union) decisions and activities directed at the promotion of foreign language learning in higher education are considered. The efforts made to raise awareness of the European Union and Council of Europe recommendations for promoting language learning and linguistic diversity across Europe and to promote European co-operation in developing language policies and practices for higher education are discussed. The article also focuses on the implications of the Bologna Process for the field of HE language education (languages and academic mobility, languages and employability, lifelong language learning). The investigated data prove that globalization and integration set a new economic context for the developments in HE foreign language provision. The adopted decisions are connected with raising foreign language proficiency at the individual, national and supranational levels. The tasks and practical solutions are aimed at the creation of a European Higher Education area, allowing for mobility of students, graduates and higher education staff; preparing students for their future careers and for life as active citizens; offering broad access to high quality higher education, based on academic freedom by means of promotion language learning in higher education and acquisition of foreign language skills. The calls for academic mobility lead to understanding that students, graduates, and teaching staff need a potentially wide range of communicative skills which arise out of the various tasks which they may have to perform in a foreign language (gaining access to specialised material in another language, participating in mobility programmes and in international projects, the professional communication skills, socialization skills etc.) The priorities of foreign language learning and teaching within European higher education context are characterized (needs analysis, professionally-oriented language learning, creating diversity of language learning models).en
dc.description.abstractУ статті розглянуто офіційні настанови розвитку питань іншомовної освіти в межах інтегрування Європейського простору вищої освіти. Висвітлюються рішення і дії Ради Європи та Європейського Союзу, спрямовані на формування мультилінгвальної та багатокультурної Європи. Визначено, що вирішення проблеми здійснюється на індивідуальному, національному та наднаціональному рівнях. Встановлено, що сфера вищої освіти розглядається як важливий чинник, що дозволяє формувати відкритий простір європейської вищої освіти, сприяти мобільності європейців, пропонувати важливі засоби економічного зростання шляхом поліпшення вивчення іноземних мов. Схарактеризовано пріоритети навчання іноземних мов у вищій освіті й суттєвий вплив розвитку мовних і мовленнєвих умінь для ефективного функціонування в сучасному світі.en
dc.description.abstractВ статье рассмотрено официальное обоснование развития вопросов иноязычного образования в рамках интегрирования европейского пространства высшего образования. Освещаются решения и действия Совета Европы и Европейского Союза, направленные на формирование мультилингвальной и многокультурной Европы. Определено, что решение проблемы осуществляется на индивидуальном, национальном и наднациональном уровне. Установлено, что сфера высшего образования рассматривается как важный фактор, позволяющий формировать открытое пространство европейского высшего образования, содействовать мобильности европейцев, предлагать важные средства экономического роста путем улучшения изучения иностранных языков. Охарактеризованы приоритеты обучения иностранным языкам в сфере высшего образования и существенное влияние развития языковых и речевых умений для эффективного функционирования в современном мире.-
dc.language.isootheren
dc.subjectіншомовна освітаen
dc.subjectвища освітаen
dc.subjectРада Європиen
dc.subjectЄвропейський Союзen
dc.subjectиноязычное образованиеen
dc.subjectвысшее образованиеen
dc.subjectСовет Европыen
dc.subjectЕвропейский Союзen
dc.subjectforeign language educationen
dc.subjecthigher educationen
dc.subjectCouncil of Europeen
dc.subjectEuropean Unionen
dc.titleПитання іншомовної освіти у контексті інтеграційного розвитку вищої освіти у Європіen
dc.title.alternativeВопросы иноязычного образования в контексте интеграционного развития высшего образования в Европеen
dc.title.alternativeIssues of Foreign Language Education within Higher Education Integration Developments in Europeen
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kuznecova_10-19.pdf295.42 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.