Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/12315
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБесараб, Т.П.-
dc.date.accessioned2017-03-31T18:20:08Z-
dc.date.available2017-03-31T18:20:08Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationБесараб Т. П. Переваги комунікативного підходу при вивченні іноземних мов у ВНЗ / Т. П. Бесараб // Наукові записки Національного університету "Острозька академія". Серія : Філологічна. – Острог, 2015. – Вип. 58. – С. 315–317.en
dc.identifier.urihttp://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoaf_2015_58_120-
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/12315-
dc.descriptionThe article is devoted to demonstrating the benefits of communicative method used in the study of foreign languages in high schools over traditional methods of learning. The purpose of the communicative approach is communication in social structures, which includes grammar and professional competence. Communicative method aims to create the necessary conditions for training and professional activities of students. The main advantages of communicative teaching method are the organic combination of conscious and unconscious components in the process of learning a foreign language. The rules of foreign models occur simultaneously with the mastery of communicative speech function. Implementation of the communicative approach in the learning process of a foreign language means that the formation of foreign language skills happens through the implementation of foreign language students. The essence of communicative teaching is the active usage of methodological approaches that have contributed to making the process of learning by active communication. The importance of communicative approach in teaching students does not only impact the assimilation of educational discipline, but also the dynamics of integration in the foreign language social environment, adapting to it, overcoming various difficulties – emotional, difficulties in understanding the material. Communicative competence is a student’s ability to assess the situation, given topic, task and communicative settings.en
dc.description.abstractСтаття присвячена демонстрації переваг комунікативного методу, який застосовується при вивченні іноземних мов у вишах над традиційними методами вивчення мови. Мета комунікативного підходу – спілкування в соціальних структурах або формування комунікативної компетенції, яка включає і граматику, і соціолінгвічну, і професійну компетентність. Саме комунікативний метод спрямований на створення необхідних умов для навчальної та професійної діяльності студентів. Основними перевагами комунікативного методу навчання є органічне поєднання свідомих і підсвідомих компонентів у процесі навчання іноземної мови, тобто засвоєння правил іншомовних моделей відбувається одночасно з оволодінням їх комунікативно-мовленнєвою функцією. Суть комунікативного навчання полягає в активному використанні методологічних підходів, які б сприяли перетворенню самого процесу навчання в процес активного спілкування. Важливість комунікативного підходу при навчанні студентів полягає у тому, що від розвитку навичок іншомовного спілкування залежить не тільки результативність засвоєння учбової дисципліни, а й динаміка інтеграції в іншомовне соціальне середовище, адаптація у ньому, подолання різноманітних труднощів – емоційних, труднощів із зрозуміння сенсу матеріалу, спілкуванні тощо.en
dc.description.abstractСтатья посвящена демонстрации преимуществ коммуникативного метода, который применяется при изучении иностранных языков в вузах над традиционными методами изучения языка. Цель коммуникативного подхода – общение в социальных структурах или формирование коммуникативной компетенции, которая включает и грамматику, и социолингвистичную и профессиональную компетентность. Именно коммуникативный метод направлен на создание необходимых условий для учебной и профессиональной деятельности студентов. Основными преимуществами коммуникативного метода обучения является органическое сочетание сознательных и подсознательных компонентов в процессе обучения иностранному языку, то есть усвоение правил грамматики происходит одновременно с овладением их коммуникативно-речевой функцией. Суть коммуникативного обучения состоит в активном использовании методологических подходов, которые бы способствовали превращению самого процесса обучения в процесс активного общения. Важность коммуникативного подхода при обучении студентов заключается в том, что от развития навыков иноязычного общения зависит не только результативность усвоения учебной дисциплины, но и динамика интеграции в иноязычную социальную среду, адаптация в ней, преодоление различных трудностей – эмоциональных, трудностей понимания смысла материала, общения.-
dc.language.isootheren
dc.subjectкомунікаціяen
dc.subjectкомунікативний методen
dc.subjectсоціальна структура суспільстваen
dc.subjectтрадиційні методики навчанняen
dc.subjectкоммуникацияen
dc.subjectкоммуникативный методen
dc.subjectсоциальная структура обществаen
dc.subjectтрадиционные методики обученияen
dc.subjectcommunicationen
dc.subjectcommunicative methoden
dc.subjectsocial structureen
dc.subjecttraditional teaching methodsen
dc.titleПереваги комунікативного підходу при вивченні іноземних мов у ВНЗen
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Besarab_315-317.pdf320.94 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.