Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/12082
Title: Value creation networks and prices for consulting services: theoretical frameworks and models
Other Titles: Мережі створення цінності та ціни консалтингових послуг: теоретичні засади та моделі
Сети создания ценности и цены консалтинговых услуг: теоретические основы и модели
Authors: Marchenko, O.S.
Yarmak, O.V.
Keywords: інтелектуальні послуги
консалтингові послуги
зовнішній та внутрішній консалтингові комплекси
цінність консалтингової послуги
ланцюг цінності консалтингової послуги
ціннісний підхід до ціноутворення в сфері консалтингу
интеллектуальные услуги
консалтинговые услуги
внешний и внутренний консалтинговые комплексы
ценность консалтинговой услуги
цепочка ценности консалтинговой услуги
ценностный подход к ценообразованию в сфере консалтинга
intellectual services
consulting services
internal and external consulting complexes
consulting service value
consulting service value chain
value approach to pricing in the consulting field
Issue Date: 2015
Citation: Marchenko O. S. Value creation networks and prices for consulting services: theoretical frameworks and models / O. S. Marchenko, O. V. Yarmak // Актуальні проблеми економіки. – 2015. – № 12. – С. 17–23.
Abstract: The article outlines the theoretical aspects of the network approach to value creation and consulting services pricing. The authors ground the comprehensive nature and the role of consulting networks in consulting service value creation. The theoretical frameworks of the model of a branch inter-service network of value creation and the consulting complex pricing are explained.
В статье раскрыты теоретические аспекты сетевого подхода к предоставлению консалтинговых услуг и формированию их ценности и цены. Обоснованы комплексный характер консалтинговой услуги, роль сетей консалтинга в формировании ее ценности. Представлены теоретические основы модели отраслевой межуслуговой сети формирования ценности и цены консалтингового комплекса.
Description: У статті розкрито теоретичні аспекти мережевого підходу до надання консалтингових послуг та визначення їх цінності і ціни. Обґрунтовано комплексний характер консалтингової послуги, роль мереж консалтингу у формуванні її цінності. Представлено теоретичні засади моделі галузевої міжпослугової мережі формування цінності і ціни консалтингового комплексу.
URI: https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/12082
Appears in Collections:Наукові статті кафедри економічної теорії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Marchenko_Yarmak_17-23.pdf123.94 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.